Ingezonden persbericht


Persbericht

Rijswijk, 22 januari 2009

Eerste CallBanner campagne op Reed Business websites

Vandaag is in Nederland de eerste campagne gestart met de PushCall CallBanner. De campagne draait op de websites Fem.nl en Beleggersbelangen.nl van Reed Business.

Het grote verschil met standaard banners is de directe call-to-action die de CallBanner biedt. Naast het doorverwijzen naar een landingspagina wordt de websitebezoeker aangespoord om direct een gesprek te starten met het bedrijf 'achter' de banner. De bezoeker kan daarbij kiezen voor bellen via de computer of via de telefoon.

Het bellen via de computer is vergelijkbaar met Skype, alleen hoeft er geen software geïnstalleerd te worden waardoor er direct een gesprek kan worden gestart. Bij bellen via de telefoon wordt, na het opgeven van het telefoonnummer, automatisch een gesprek opgezet tussen het opgegeven nummer en het bedrijf 'achter' de banner.

Minco de Boer, uitgever bij Reed Business, ziet de samenwerking met PushCall als een belangrijk experiment: 'Online advertising wordt steeds meer ingezet als resultaatgericht en meetbaar medium. Bovendien wil de adverteerder de stap tussen het advertentiemedium en het werkelijke klantcontact zo klein mogelijk maken. CallBanners zijn een interessante nieuwe manier om dit te realiseren'.

Reed Business is op dit moment in gesprek met verschillende adverteerders over het inzetten van de CallBanner op haar netwerk. PushCall is ook met mogelijke adverteerders in gesprek en praat met andere netwerken om ook daar de CallBanner op te nemen als nieuw advertentiemedium.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht