Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

MKB besteedt ICT te weinig uit

Wens is er wel, maar wordt in de praktijk te weinig uitgevoerd

Houten, 22 januari 2009 - MSA-ICT, de ICT-dienstverlener voor het MKB en het overheidswezen, constateert dat meer dan 60 procent van de MKB-ers werkplekuitrol en -beheer het liefst uitbesteden. Het merendeel van het MKB doet het echter nog steeds zelf.

'ICT is iets wat een ondernemer er makkelijk bij kan doen' luidde onlangs de stelling in de poll op de MSA-ICT-site. Hiermee was 24 procent van de sitebezoekers het eens, 64 procent het oneens en 12 procent wist het niet. De sitebezoekers bestaan veelal uit ICT-managers en directeuren van MKB-bedrijven. Raymond Perridon, commercieel directeur bij MSA-ICT: 'Deze uitkomst staat in schril contrast met de praktijk: nog steeds is ICT bij het merendeel van de MKB-bedrijven een nevenactiviteit van iemand binnen de onderneming. Diegene heeft vaak onvoldoende tijd en kennis om adequaat werkplekken te beheren. Er wordt onvoldoende gebruik gemaakt van de mogelijkheden van ICT en er is geen sprake van een structurele ICT-aanpak, laat staan van een ICT-strategie.'

Prijs-per-werkplek en voordelen
MSA-ICT ontwikkelde het 'prijs-per-werkplek' concept omdat het bedrijf merkte dat ondernemers ICT willen uitbesteden en zich liever willen richten op hun core business, waarbij ze zich geen zorgen willen maken over hun werkplekken. Bedrijven weten graag waar ze aan toe zijn, ook qua kosten.

Met dit concept maakt de ICT-dienstverlener het ICT-beheer en de ICT-kosten eenvoudig en vooraf inzichtelijk. Het bedrijf wordt uitgerust met een totaaloplossing: een mix van hardware, software en aanvullende diensten. Het 'prijs-per-werkplek' concept omvat vier modules waaruit gekozen kan worden: Server-omgeving, Vaste Werkplek, Mobiele Thuiswerkplek en Werkplek Printen. Binnen het concept blijft er genoeg flexibiliteit over voor specifieke vragen van de klant. Perridon: 'Onze ICT-oplossingen spelen in op trends als ICT als een service. Met dit concept willen wij kosten inzichtelijk krijgen en de zorgen uit handen nemen van MKB-bedrijven. Zij hoeven op deze manier niet om te kijken naar hun werkplekbeheer en kunnen zo de focus houden op hun eigen bedrijfsprocessen.'

MSA-ICT monitort de ICT-omgeving 24/7, maakt dagelijks back-ups van data op de server en heeft een telefonische helpdesk die tijdens kantooruren bereikbaar is. Klanten kunnen dus rekenen op een veilige en kwalitatief hoogwaardige netwerkomgeving en kunnen altijd aanspraak maken op de kennis van de ICT-professionals van MSA-ICT. Het 'prijs-per-werkplek' concept levert een directe en indirecte besparing op van minimaal 20 procent en de kosten zijn transparant.

Seminar
Op donderdag 5 februari organiseert MSA-ICT het 'prijs-per-werkplek' seminar. Agenda:

14:05 uur ICT in het MKB: waar zit bij u de pijn? Rody Wunnink, Team Leader Product

Specialisten MSA-ICT

14:20 uur Zorgeloos ondernemen: onze remedie voor uw pijn, Rody Wunnink, Team

Leader Product Specialisten MSA-ICT
15:15 uur Incident/Problem/Change Management: Borgen en vastleggen, Manfred Schmitz, manager service ondersteuning MSA-ICT; Richard Goes, service level manager, MSA-ICT

16:30 uur Rondleiding inclusief demo netwerk monitoring

Voor meer informatie over deze seminars en mogelijkheid tot inschrijven, zie http://www.msa-ict.nl/prijs-per-werkplek

Over MSA-ICT

MSA-ICT is een ICT-dienstverlener met meer dan negentien jaar ervaring in het Nederlandse bedrijfsleven en overheidswezen. Met de onderdelen MegaSellers.nl, MSA-ICT Business Services en MSA-ICT Logistic Services helpt het bedrijf organisaties processen te automatiseren, winstgevende beslissingen te nemen en groei te realiseren. De persoonlijke benadering van klanten, de soepele logistieke afhandeling en de technische en bedrijfsmatige kennis van de adviseurs zorgen voor een succesvolle implementatie. Voor meer informatie over diensten en producten van MSA-ICT, zie: www.msa-ict.nl.



Ingezonden persbericht