Nrg3 en maas de vries lanceren connecticity


Nieuw initiatief voor online Reputatie Management & PR

HAARLEM/AMSTERDAM, 20090122 -- Vandaag lanceren de bureaus Maas De Vries en NRG3 een alliantie op het gebied van online Reputatie Management en PR met de naam `Connecticity'. Het team van Connecticity helpt communicatieprofessionals het imago van hun organisatie, merken en producten op het web te bouwen en beschermen. Door transparant te zijn en tijdig de meest invloedrijke opiniemakers te informeren, kunnen reputaties directer worden gemanaged. Connecticity adviseert bedrijven over hoe, waar, bij wie en met welke boodschap zij op het web aanwezig moeten zijn. Verder voert het team alle online communicatie-activiteiten uit.

Online Reputatie Management is voor organisaties onmisbaar geworden omdat tegenwoordig iedereen gemakkelijk zijn mening over de hele wereld online kan verspreiden. Voor Strukton NV start Connecticity een project om het werkgeversimago van de bouwer onder studenten uit te bouwen.


Online Reputation Management: meer dan goede `Google-resultaten'

Het bouwen en beschermen van een reputatie online gaat verder dan alleen het behalen van een hoge notering bij zoekmachines of het genereren van positieve Google-resultaten. Het gaat erom contact te onderhouden met relevante online opiniemakers die een groot publiek weten aan te trekken en daarmee ook offline invloed hebben op de reputaties van merken en organisaties.
Connecticity richt zich op media, opiniemakers en consumenten die online relevant zijn voor een organisatie of merk en volgt de opinievorming. Ook wordt een advies gegeven om deze opiniemakers te bereiken. Dit kan bijvoorbeeld via sociale media als Hyves, YouTube, Facebook en Linkedin, met eigen websites/blogs en/of een online campagne. Verder bekijkt Connecticity of, en zo ja, hoe organisaties zich online op fora in gesprekken moeten mengen. Connecticity beschikt over een eigen studio en kan alle adviezen direct uitvoeren.

Online alertheid bij lancering nieuwe producten

Bijvoorbeeld bij producten die maatschappelijke gevoeligheden oproepen of bij de lancering van nieuwe producten, is het belangrijk om opinies online nauwlettend te volgen. Alleen dan is het mogelijk om binnen de organisatie actie te ondernemen en/of extern te reageren op ongewenste beeldvorming of onjuiste berichtgeving. Daarbij houdt Connecticity rekening met de on- & offline activiteiten en posities van overheid, politiek en belangenorganisaties.

Public Relations meer dan ooit `publiek'

Merken, bedrijven en organisaties hebben in toenemende mate te maken met consumenten en burgers die zich op het web als (kritische) journalist of uitgever kunnen profileren. Zij vormen en uiten hun meningen publiekelijk en steeds vaker zonder tussenkomst van traditionele media.

Brego Keller, partner bij NRG3: "Ons advies gaat niet alleen over het bijstellen van opinies die op basis van onterechte informatie zijn gevormd. Het gaat vooral om het benutten van kansen om interactief een merk en reputatie sterker te maken. Daarvoor helpen wij onze klanten onder meer met een uitgebreide speelveld analyse, interactieve PR-programma's, woordvoering en crisismanagement 2.0".

Sandra Maas, partner bij Maas de Vries: "Het is niet meer voldoende voor een organisatie om geïsoleerd te praten met media, conventionele branche- en belangenorganisaties, de overheid en de politiek. Professionals in Marketingcommunicatie, CRM, Public Relations en Public Affairs moeten samenwerken om de nieuwe opiniemakers direct online te volgen en te benaderen."

Connecticity is een multidisciplinaire alliantie van het Haarlemse communicatie-adviesbureau Maas De Vries en het communicatiebureau NRG3 uit Amsterdam. Maas De Vries is actief op het gebied van corporate communicatie, positionering en reputatiemanagement en werkt voor klanten als Strukton, Kellogg's, Coca-Cola, Richard Krajicek Foundation, Insinger de Beaufort, APG en KLM ICT. NRG3 is een interactieve merkenbouwer met klanten als Coca-Cola, Electronic Arts, De Telefoongids, ING Bank, Sanoma en Vichy.


Voor meer informatie: www.connecticity.nl





Ingezonden persbericht