Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Campagne van tijdschrift Zin
'MOKKA's' doen geranium in de ban

Hoofddorp, 20 januari 2009 - Zin, het Sanoma-tijdschrift voor de nieuwste generatie vijftigplussers, is vernieuwd en heeft de strijd aangebonden met de geranium. Zin-lezers zijn MOKKA's: Mondig, Ondernemend, KapitaalKrachtig en Actief. En zullen absoluut nooit achter de geraniums gaan zitten.

In haar nieuwe mediacampagne verklaart Zin de geranium definitief de oorlog. "Nederland," zo zegt hoofdredacteur Marjolein Westerterp "maak de borst maar nat! We trekken ten strijde tegen de geraniums. Ze staan ons net iets te vaak in de weg. En wij laten ons natuurlijk niet op de kop zitten door een plantensoort. Als wij ZIN hebben doen we waar we ZIN in hebben. We gaan een weekendje weg en de kinderen mogen zelf babysitten. We maken een droomreis en de planten zetten we buiten. En de bloemetjes erbij!"

Gratis T-shirt
De Ban-de-geranium-campagne gaat donderdag 22 januari van start op tv, radio en in print. De campagne, ontwikkeld door bureau ETCETERA, wordt nog extra onderstreept met een speciaal Ban-de-geranium-T-shirt. Honderd lezers maken door het insturen van een kaartje/mailtje kans op een gratis shirt.

Carrièreswitch
Zin, dat krijg je ervan - zo luidt de nieuwe slogan van Zin. Zin wordt gemaakt voor de nieuwste generatie vijftigplussers, de zogeheten MOKKA's: Mondig, Ondernemend, KapitaalKrachtig en Actief. Nog meer dan voorheen staat het tijdschrift voor ontplooiing, ondernemen en ontdekken. Je bent nooit te oud om te leren, om aan iets heel nieuws te beginnen, om nu echt eens te gaan tangodansen of te leren fotograferen. Ook een carrièreswitch zit er zeker nog in, waarom niet? Het leven is te leuk om stil te zitten.

Rick de Leeuw
Zin speelt hierop in met elke maand 180 pagina's informatie over activiteiten en belevenissen die het leven een extra dimensie geven. Met mooie reisverhalen. Met eerlijke interviews door Rick de Leeuw. Met persoonlijke verhalen van lezers. Met lekker eten, met werk, geldzaken, gezondheid, beauty, boeken, wonen, uitgaan, de nieuwste snufjes, aanbiedingen... En dat alles op een optimistische en onafhankelijke toon. Met columnisten van naam als Peter Heerschop, Stef Bos, Cisca Dresselhuys en Martine Bijl.

Zin ligt vanaf 22 januari in de winkel voor de introductie prijs van 1,95 euro.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 85 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (