Persbericht
Amsterdam, 24 januari 2008
Fortis Bank Nederland trotse hoofdsponsor 10e editie AIFW
Het versterken van de betrokkenheid van Fortis Bank Nederland bij de Nederlandse
mode-industrie staat na 4 jaar steun aan de Amsterdam International Fashion Week
(AIFW) nog altijd centraal. Het hoofdsponsorschap van de bank staat op de 10de editie
van AIFW in het teken van verdieping en uitbreiding van de samenwerking.
Jan van Rutte, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Fortis Bank Nederland: "De 10e
editie van de AIFW is een bijzondere mijlpaal. Gelet op onze langdurige betrokkenheid bij
de mode- en textielsector zijn wij verheugd dit gegeven als partner te mogen meemaken. De
mode-industrie in Nederland is een creatieve en vernieuwende sector en heeft zich inmiddels
ontwikkeld tot een speerpunt voor ons land. Vanuit Fortis Bank Nederland dragen wij hier
graag aan bij. Daarnaast is en blijft mode een interessante groeimarkt, voor Nederland,
maar ook voor Fortis Bank Nederland."
Naast het gastheerschap van de traditionele Openingssoirée met shows van Bibi van der
Velden en Claes Iversen, zal Fortis Bank Nederland tijdens deze lustrum editie van AIFW in
samenwerking met Waalwear Kids voor het eerst de Kidsday organiseren. Tijdens de
Kidsday worden kinderen het talent van morgen - ontvangen door partners in de mode
industrie. Het programma bestaat uit een catwalk workshop met gebruikmaking van de
kleding van merken zoals Barbara Farber, Pointer, Bad Boys, Jottum en Cakewalk van
Waalwear Kids.
Hans Hanegraaf, Algemeen Directeur Commercial Banking, Fortis Bank Nederland: "Fortis
Bank Nederland financiert de Nederlandse mode-industrie al jaren en wij zijn op diverse
manieren met onze modeklanten meegegroeid. Daarmee is veel vertrouwen en ervaring
opgebouwd. De inspanningen die Fortis Bank Nederland doet om inzicht te krijgen in de
mode-industrie en het kunnen beantwoorden van de specifieke vragen die voor
toonaangevende merken spelen, bevestigt de positie van "fashion insider" - de financiële
voorkeurspartner die thuis is in de modesector."
Met een jaaromzet van 10 miljard euro (ultimo 2007) groeit de Nederlandse mode-sector
gestaag door en heeft het zich ontwikkeld tot een markt die speciale aandacht verdient. Fortis
Bank Nederland heeft een team van gespecialiseerde accountmanagers voor de sector. Zij
adviseren vele type ondernemingen van het begin tot het einde van de toeleveringsketen via
een netwerk van business centres. Zij hebben een gedegen kennis van belangrijke
productieregio's als China, Hongkong en Turkije. Fortis Bank Nederland steunt de AIFW om
een platform te creëren van waaruit de Nederlandse modehuizen en -ontwerpers hun werk
kunnen blijven ontwikkelen en laten zien.
De Amsterdam International Fashion Week (AIFW) is een innovatief mode platform met een
programma van catwalk shows, inhoudelijke en netwerk evenementen. Nederlandse mode
is een serieuze business. Zowel creatief als commercieel breken onze merken en ontwerpers
sterk door. Amsterdam presenteert zich met haar internationale blik, logistieke en zakelijke
dienstverlening als één van dé modesteden van Europa. Steeds meer internationale merken
vestigen zich in- en rond Amsterdam.
Fortis Bank Nederland (HOLDING) N.V. is een in Nederland gevestigde holdingmaatschappij van
verschillende bedrijfsonderdelen die zich bezighouden met bancaire en financiële dienstverlening in binnen- en
buitenland. De holding is actief in meer dan 20 landen.
Fortis Bank Nederland biedt particuliere, zakelijke en institutionele klanten een uitgebreid pakket producten en
diensten. Het brede dienstenassortiment varieert van consumentenfinanciering en creditcards tot factoring- en
trustdiensten, bedrijfs-, energie-, goederen- en scheepsfinanciering, transactiebankieren en dienstverlening op het
gebied van clearing, bewaarneming en fondsadministratie, investment banking en financiële markten.
Perscontact:
Utrecht : +31 (0)30 226 32 19
---
Fortis Bank