Fortis Bank

Persbericht
Amsterdam, 24 januari 2008

Fortis Bank Nederland trotse hoofdsponsor 10e editie AIFW

Het versterken van de betrokkenheid van Fortis Bank Nederland bij de Nederlandse mode-industrie staat na 4 jaar steun aan de Amsterdam International Fashion Week (AIFW) nog altijd centraal. Het hoofdsponsorschap van de bank staat op de 10de editie van AIFW in het teken van verdieping en uitbreiding van de samenwerking.

Jan van Rutte, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Fortis Bank Nederland: "De 10e editie van de AIFW is een bijzondere mijlpaal. Gelet op onze langdurige betrokkenheid bij

de mode- en textielsector zijn wij verheugd dit gegeven als partner te mogen meemaken. De mode-industrie in Nederland is een creatieve en vernieuwende sector en heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een speerpunt voor ons land. Vanuit Fortis Bank Nederland dragen wij hier graag aan bij. Daarnaast is en blijft mode een interessante groeimarkt, voor Nederland, maar ook voor Fortis Bank Nederland."

Naast het gastheerschap van de traditionele Openingssoirée met shows van Bibi van der Velden en Claes Iversen, zal Fortis Bank Nederland tijdens deze lustrum editie van AIFW in samenwerking met Waalwear Kids voor het eerst de Kidsday organiseren. Tijdens de Kidsday worden kinderen ­ het talent van morgen - ontvangen door partners in de mode industrie. Het programma bestaat uit een catwalk workshop met gebruikmaking van de kleding van merken zoals Barbara Farber, Pointer, Bad Boys, Jottum en Cakewalk van Waalwear Kids.

Hans Hanegraaf, Algemeen Directeur Commercial Banking, Fortis Bank Nederland: "Fortis Bank Nederland financiert de Nederlandse mode-industrie al jaren en wij zijn op diverse manieren met onze modeklanten meegegroeid. Daarmee is veel vertrouwen en ervaring opgebouwd. De inspanningen die Fortis Bank Nederland doet om inzicht te krijgen in de mode-industrie en het kunnen beantwoorden van de specifieke vragen die voor toonaangevende merken spelen, bevestigt de positie van "fashion insider" - de financiële voorkeurspartner die thuis is in de modesector."

Met een jaaromzet van 10 miljard euro (ultimo 2007) groeit de Nederlandse mode-sector gestaag door en heeft het zich ontwikkeld tot een markt die speciale aandacht verdient. Fortis Bank Nederland heeft een team van gespecialiseerde accountmanagers voor de sector. Zij adviseren vele type ondernemingen van het begin tot het einde van de toeleveringsketen via een netwerk van business centres. Zij hebben een gedegen kennis van belangrijke productieregio's als China, Hongkong en Turkije. Fortis Bank Nederland steunt de AIFW om een platform te creëren van waaruit de Nederlandse modehuizen en -ontwerpers hun werk kunnen blijven ontwikkelen en laten zien.

De Amsterdam International Fashion Week (AIFW) is een innovatief mode platform met een programma van catwalk shows, inhoudelijke ­ en netwerk evenementen. Nederlandse mode is een serieuze business. Zowel creatief als commercieel breken onze merken en ontwerpers sterk door. Amsterdam presenteert zich met haar internationale blik, logistieke en zakelijke dienstverlening als één van dé modesteden van Europa. Steeds meer internationale merken vestigen zich in- en rond Amsterdam.





Fortis Bank Nederland (HOLDING) N.V. is een in Nederland gevestigde holdingmaatschappij van verschillende bedrijfsonderdelen die zich bezighouden met bancaire en financiële dienstverlening in binnen- en buitenland. De holding is actief in meer dan 20 landen.

Fortis Bank Nederland biedt particuliere, zakelijke en institutionele klanten een uitgebreid pakket producten en diensten. Het brede dienstenassortiment varieert van consumentenfinanciering en creditcards tot factoring- en trustdiensten, bedrijfs-, energie-, goederen- en scheepsfinanciering, transactiebankieren en dienstverlening op het gebied van clearing, bewaarneming en fondsadministratie, investment banking en financiële markten.

Perscontact:
Utrecht : +31 (0)30 226 32 19


---