Persbericht

Maetis Medical Services gebruikt Rostar CAS van Paralax Planning Solutions voor personeelsplanning

~ Uitzendorganisatie in de zorg kan roosterwijzigingen via sms versturen naar medewerkers ~

Maarssen, 26 januari 2009 - Uitzendorganisatie Maetis Medical Service gaat voor de personeelsplanning gebruik maken van het programma Rostar CAS van Paralax Planning Solutions. Maetis Medical Services is actief in het uitzenden en detacheren van personeel in de zorg. Met Rostar CAS kan de organisatie roosterwijzigingen niet alleen via het internet, maar ook per sms doorgeven.

Maetis Medical Services heeft uitzendkrachten verspreid over ruim 100 klanten in Nederland. Het efficiënt plannen van personeel is een van de grootste uitdagingen van de organisatie. Er is gekozen voor Rostar CAS, omdat het pakket geschikt is voor het plannen van zowel roosters, uitzenddiensten als detacheringen. Ook is Rostar CAS geschikt voor controles op het gebied van arbeidstijdenwet (ATW) en CAO in de zorg: het systeem kan tijdens het roosteren controles uitvoeren en zo overtredingen van de ATW of regels uit de CAO voorkomen. Door via het internet met medewerkers te communiceren over roosters wil Maetis Medical Services de papierstroom minimaliseren. Ook de uitgebreide ervaring van Paralax Planning Solutions in de uitzendbranche heeft een rol gespeeld in de beslissing.

Maetis Medical Services gaat onder meer gebruik maken van de sms-module van Rostar CAS, waarmee wijzigingen in het rooster met één druk op de knop naar een onbeperkt aantal medewerkers kunnen worden verstuurd. Ook kan de functie worden gebruikt om diensten snel in te vullen: personeelsplanners kunnen met een sms-bericht een openstaande dienst naar alle beschikbare, gekwalificeerde medewerkers versturen.

Wilma Roskam, directrice bij Maetis Medical Services, verwacht veel voordelen van het werken met Rostar CAS: "Aangezien onze detacherings- en uitzendkrachten bij veel verschillende klanten werken, is het voor ons erg belangrijk om een goede en overzichtelijke planning te hebben. Rostar CAS voorkomt het gebruik van onnodig veel papier en we verwachten een aanzienlijke afname van de foutkansen en de verwerkingstijd . Maetis Medical Services heeft ambitieuze groeiplannen voor de komende jaren en een betrouwbare personeelsplanning is daarbij onontbeerlijk."

"Organisaties in de zorg hebben vaak te maken met roosterwijzigingen op het laatste moment", zegt Rob Buikema, directeur van Paralax Planning Solutions. "Rostar CAS biedt veel mogelijkheden om snel in contact te komen met medewerkers, of dat nu via internet of sms is. Bovendien nemen de automatische ATW- en CAO-controles gebruikers weer een belangrijke zorg uit handen."

(395 woorden)