Ingezonden persbericht


alaTest wint de Red Herring Global top 100 Award

alaTest is een online dienst, opgericht in 2005 door de Nederlander Arie Struik, die gratis en onafhankelijke productkwaliteit informatie levert. Het doel is de aankoop beslissing te vereenvoudigen door het verzamelen van professionele en gebruiker reviews, product specificaties en hiermee een globale gestandaardiseerde product kwaliteit score te berekenen. Ook wordt de laagste prijs per land aangegeven op de site. alaTest heeft vorige week de Red Herring Top Global 100 Award gekregen, na vorig jaar ook al de Top 100 Europe Award.

alaTest verzamelt reviews van 1000+ internationale review sites, zoals de Consumentenbond, CNET.com en PC World. De alaTest database bevat nu meer dan 4.9 miljoen reviews, terwijl de websites in 15 verschillende landen 3.6 miljoen bezoekers hadden in December. alaTest gebruikt een objectieve product kwaliteit beoordeling, de zgn. alaScore(TM) , om de test criteria en beoordelingsschalen van de verschillende bronnen langs een lat te kunnen leggen. De score vereenvoudigt het vergelijken van producten binnen dezelfde categorie.

"Ik ben heel trots op wat alaTest met een klein maar zeer hoog gekwalificeerd team heeft bereikt sinds de launch in 2005. De waardering die we van onze bezoekers krijgen is absoluut het meest belangrijk.", zegt Arie Struik, oprichter en CEO van alaTest. "Dit is natuurlijk een geweldige gelegenheid om sommigen van groten op het internet te kunnen ontmoeten, zoals Google, Yahoo en CNET in California waar ze ons al kennen blijkbaar. Het toont aan dat ons business model om niet alleen reviews via onze eigen sites aan te bieden maar ook via ons BtoB partner netwerk, de juiste richting is voor alaTest."

De alaTest service is gratis voor consumenten en verdient geld door het aanbieden van verschillende services aan fabrikanten, online retail, uitgevers en adverteerders. Fabrikanten kunnen gebruik maken van de wereldwijde media scanning service en zo bij blijven over hoe en waar hun producten worden getest en beoordeeld. Online retail en prijsvergelijking sites kunnen hun gebruikers inlichten over product kwaliteit en zo de conversie verhogen, door het integreren van de reviews en de alaTest analyse van de reviews op de eigen site. Uitgevers kunnen het bereik van gepubliceerde reviews vergroten door plaatsing op het alaTest distributie netwerk dat momenteel meer dan 300 miljoen bezoekers per maand bereikt. Adverteerders kunnen goed ingelichte consumenten met specifieke interesse in producten bereiken via de alaTest websites.

"Het was geweldig om de Europese prijs te winnen maar om dan vervolgens ook de Global award te winnen is weer van een heel ander niveau, vooral ook voor de exposure in de US", zegt een gelukkige en dankbare Arie Struik.

alaTest is winstgevend sinds vorig jaar en heeft veel nieuwe klanten gekregen gedurende 2008 zoals Kelkoo, Shopzilla, Neckermann, Sony Ericsson en Intel.

Voor meer informatie, neem contact op met:

Arie Struik

CEO en Oprichter van alaTest

Gävlegatan 18A

11330, Stockholm

ZWEDEN

Tel: +46 8 30 12 75

Mob: +46 707 555 414

E-mail: arie@alaTest.com

http://www.alaTest.com

--

Erik Bank
Business Development Manager

erik@alaTest.com
www.alaTest.com

IM (Yahoo): alatest_erik
Skype: alatest_erik

International Consumer Services Sweden AB
Gävlegatan 18 A
SE-113 30 Stockholm, Sweden
Tel +46 8 30 12 75
Mobile +46 70 793 08 07