Fondswervingsysteem (s)teun groot succes


Makkelijk geld werven in moeilijke tijden

REEUWIJK, 20090126 -- (S)teun, het vernieuwende fondswervingsysteem dat in Nederland in 2004 is geïntroduceerd, is hard op weg Nederland te veroveren. Inmiddels hebben duizenden non-profit organisaties zoals scholen, clubs, verenigingen en stichtingen (s)teun gebruikt om hun doelen te bereiken en zijn hiermee miljoenen euro's opgehaald. "Deze fondswervingmethode is ideaal om snel en eenvoudig een aanzienlijk bedrag te collecteren. In tijden van kredietcrisis loopt traditionele sponsoring hard terug. (s)teun is een aantrekkelijk alternatief om de kas te spekken", aldus Hans Lange van Sponsor Europe, die (s)teun in Nederland heeft introduceert.

`(s)teun heeft collecteren leuk en lucratief gemaakt voor zowel de collectant alsook de donateur' vertelt Hans Lange. `In plaats van de traditionele collectebus of loterijen met een minimale win kans heeft iedereen met (s)teun direct voordeel en resultaat.'

Zij werkt op basis van kleurrijke (s)teunboekjes. Elk boekje bevat vijfentwintig afbeeldingen van een spaarvarkentje met een kraslaag, en vijfentwintig couponvellen met op elk vel 8 aantrekkelijke kortingen. Onder elke kraslaag staat een bedrag, variërend van ¤ 0,50 tot ¤ 2,50. Leerlingen, vrijwilligers of leden gaan met dit boekje langs familie, buren, vrienden en bekenden of huis-aan-huis.

Varkentjes wassen
Onder het motto `samen zullen wij dat varkentje wel even wassen' krassen mensen een spaarvarkentje open. Zij betalen vervolgens het door hen `tevoorschijn getoverde' bedrag contant aan de collectant. Als dank voor hun bijdrage ontvangen zij per gewassen varkentje één vel met 8 voordeelcoupons van gerenommeerde landelijke bedrijven. De aanbiedingen zijn exclusief voor (s)teun opgesteld. Bovendien worden de boekjes bedrukt met de naam van de organisatie, het logo en - indien gewenst - het doel van de actie. Dit geeft de actie een persoonlijk karakter.

Honderd procent winst
Elk (s)teunboekje levert een bedrag op van veertig euro. De boekjes kosten tien euro per stuk, inclusief BTW. De netto opbrengst per boekje is dus dertig euro. Maar bij elk vierde boekje dat je bestelt, krijg je één boekje gratis. Met dat boekje haal je nog eens veertig euro netto op. Daarmee zijn de kosten gedekt, haal je honderd procent winst op de bestelde boekjes en gaat er maar liefst 80% van het totaal opgehaalde bedrag direct naar de kas. Bijkomend voordeel is dat (s)teun het hele jaar door inzetbaar is en niet afhankelijk is van een bepaalde collecte periode.

Ieder organisatie kan een gratis infopakket aanvragen.
Meer informatie: www.steun.nl; tel. 0641-118064; info@steun.nl.





Brigitte Lommers