Internet Wijnhuis Vinamis ziet verkoop met 50% stijgen


HUIZEN, 20090126 -- Internetwijnhuis Vinamis zag in 2008 zijn omzet met vijftig procent toenemen. Deze groei-explosie kwam tot stand door een groot aantal nieuwe klanten, positieve recensies in de pers en door een verkooppunt in de Zaanstreek. Vinamis streeft er naar om in 2009 meerdere verkooppunten te openen maar zal dit proces niet forceren. "We zoeken op het juiste moment, de juiste persoon, op de juiste plek."

Vinamis, opgericht in 2004, wil geen offline winkel openen omdat dit ten koste zou gaan van de verkoopprijs van de wijn maar is zich ook bewust van het feit dat contacten en netwerken belangrijk zijn. Mensen in hun eigen omgeving uitnodigen voor proeverijen brengt het wijnhuis dichter bij de klant en zal op lange termijn het klantenbestand vergroten. Vinamis verkoopt wijnen aan particulieren, bedrijven, verenigingen en restaurants.

Vinamis rekent ook in 2009, ondanks de kredietcrisis, op een verdere groei. Steeds meer mensen weten haar te vinden. Dit heeft vooral te maken met het mooie assortiment betaalbare wijnen, zorgvuldig geselecteerd op prijs kwaliteit. Binnen vijf jaar wil Vinamis tot de grootste online wijnwinkels van Nederland behoren. Samenwerking met andere of overnames sluit de directie dan ook niet uit.

Ook de visitekaartjes zijn aangeslagen bij een hoop mensen. De kaartjes, ieder jaar verschijnen er drie nieuwe, blinken uit in tekst en lay-out en kennen zelfs inmiddels heuse spaarders. Daarnaast krijgt iedereen die bij Vinamis een bestelling plaatst een visitekaartje dat hij niet zelf mag houden maar door moet geven, zo staat op het kaartje te lezen. Op deze manier probeert het internetwijnhuis tegen geringe kosten toch op een originele manier marketing te bedrijven.