Persberichten
Limburgse carnavals BOB campagne van start
Het startsein voor de Limburgse Carnavals Bob-campagne is maandag
jongstleden gegeven door de stadsprins van Maastricht. Hij onthulde
één van de Veoliabussen met de campagne opdruk 'Veolia kan ook jouw
Bob zijn!'.
De Limburgse Carnavals Bob-campagne is een initiatief van het
Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Limburg (ROVL) in samenwerking met
de gemeente Maastricht en Veolia. In totaal gaan 28 stads- en
streekbussen de campagne voeren en de Bob-boodschap door de hele
provincie uitdragen. Op deze wijze hopen de partijen een bijdrage te
leveren aan het bewustzijn dat alcohol in het verkeer niet kan. Ook
niet tijdens de Carnaval.
De Gemeente Maastricht besteedt al jaren aandacht aan dit thema en
organiseert traditioneel op de eerste maandag na het uitroepen van de
stadsprins deze bijeenkomst in het stadhuis aan de markt. In de regio
Maastricht zullen 10 bussen rijden.
Het ROVL coördineert de campagnekalender Limburg. Ieder jaar worden
diverse themas onder de aandacht gebracht via advertenties,
persberichten en posters langs gemeentelijke wegen. De uitingen zijn
herkenbaar aan de afsluitende boodschap:'Daar kun je mee thuis komen'.
Naast alcohol komen ook onderwerpen als 'Rij met je Hart',
'Fietsverlichting' en 'Wij gaan weer naar school' gecommuniceerd.
27-1-2009 09:58
Provincie Limburg