Sterke Toename in Verkoop van InterRailPassen
27/01/2009 10:35
PR Newswire
UTRECHT, Nederland, January 27 /PRNewswire/ --
- Prijs van 2007 voor de pas blijft ongewijzigd
De Eurail Groep G.I.E. rapporteert een sterke stijging in het aantal
InterRail passagiers. Dit ondanks de huidige economische terugslag. Eerste
cijfers laten zien dat in het afgelopen jaar bijna 240.000 Europeanen met de
InterRailpas reisden, een toenmane van 37% vergeleken met de gegevens van
2007.
Zodra de Eurail Groep het beleid van de InterRailPassen overnam
in April 2006, werd de pas herzien en nieuw leven ingeblazen met een
verbeterde verscheidenheid in het product.
De kersverse brandmerking van InterRail en een nieuwe pasaanbod hebben
voor een betere concurrentiepositie gezorgd, en bieden een sterke basis voor
verdergaande groei ondanks de huidige economische crisis. De ingebruikname
van een uitgebreide Gids voor Reizigers met bijgaande kaart voor de houder
van de Globale InterRail Pas heeft geleid tot een gebruiksvriendelijk
product.
Algemene bekendheid met InterRail is sterk toegenomen. Het idee van
InterRailen is in populariteit toegenomen nu velen ontdekken dat de reis zelf
een onderdeel kan zijn van de vakantie. Het reizen per trein maakt dat
vakantiegangers volledig kunnen ontspannen en van het veranderende landschap
kunnen genieten voordat ze direct in het centrum van een stad worden
afgeleverd.
Het groeipotentieel voor de InterRailpas is aanzienlijk want velen
hebben nog nooit van InterRail gehoord en ontdekken nu dat het beschikbaar
is voor alle leeftijdsgroepen.
Onlangs heeft de Eurail Groep G.I.E. en haar dochteronderneming
Eurail.com B.V., verantwoordelijk voor de internetverkoop via
InterRailnet.com, InterRail op een nationale feestdag in Nederland onder de
aandacht gebracht. The kraam van InterRail werd goed bezocht door naar
schatting meer dan 2000 mensen in vijf dagen tijd. Veel bezoekers waren
aangenaam verrast te ontdekken dat InterRail niet langer alleen voor jongeren
is bestemd, en dat, in tegenstelling tot de algemene veronderstelling, er
geen maximale leeftijdsgrens van toepassing is.
"InterRail is natuurlijk een ideaal product voor jonge mensen met een
avontuurlijke geest en interesse in de diversiteit in de Europese cultuur,"
legt Ana Dias e Seixas, Hoofd Marketing bij de Eurail Groep, uit, "maar onze
producten zijn niet beperkt tot de markt van 18-25 jarigen. InterRailpassen
laten de reizigers hun eigen reis en route bepalen, alnaargelang hun eigen
behoeften en interessen, hetgeen grote aantrekkingskracht heeft. De behoefte
om Europa te ontdekken kent geen leeftijdsgrens; het heeft meer te maken met
iemands instelling."
Het aandeel van InterRailreizigers ouder dan 26 jaar is sinds 2007
gestegen van 27% tot 30%, hetgeen de verandering in instelling bij volwassen
consumenten aangeeft. De Eurail Groep verwacht dat de klantenkring in 2009
verder zal groeien. Een belangrijke stimulans in deze economisch moeilijke
tijd is dat de prijs van een InterRailpas in 2009 ongewijzigd zal blijven ten
opzichte van de introductieprijs van April 2007.
De InterRail Global Pass laat reizigers tot 30 verschillende landen in
Europa per trein bezoeken, daarbij een veelvoud aan reismogelijkheden
opperend. Prijzen lopen uiteen van 159 Euro voor een vijf-daagse jeugdpas tot
249 Euro voor een pas voor een volwassene. Eurail Groep biedt ook een
variatie aan InterRailpassen Per Land.
Voor meer informatie en verkoop van kaartjes kan men terecht bij
http://www.InterRailnet.com
Men kan ook contact opnemen met een reisagent bij de deelnemende
Spoorwegbedrijven.