Sterke Toename in Verkoop van InterRailPassen

27/01/2009 10:35

PR Newswire

UTRECHT, Nederland, January 27 /PRNewswire/ --


- Prijs van 2007 voor de pas blijft ongewijzigd

De Eurail Groep G.I.E. rapporteert een sterke stijging in het aantal

InterRail passagiers. Dit ondanks de huidige economische terugslag. Eerste

cijfers laten zien dat in het afgelopen jaar bijna 240.000 Europeanen met de

InterRailpas reisden, een toenmane van 37% vergeleken met de gegevens van

2007.

Zodra de Eurail Groep het beleid van de InterRailPassen overnam

in April 2006, werd de pas herzien en nieuw leven ingeblazen met een

verbeterde verscheidenheid in het product.

De kersverse brandmerking van InterRail en een nieuwe pasaanbod hebben

voor een betere concurrentiepositie gezorgd, en bieden een sterke basis voor

verdergaande groei ondanks de huidige economische crisis. De ingebruikname

van een uitgebreide Gids voor Reizigers met bijgaande kaart voor de houder

van de Globale InterRail Pas heeft geleid tot een gebruiksvriendelijk

product.

Algemene bekendheid met InterRail is sterk toegenomen. Het idee van

InterRailen is in populariteit toegenomen nu velen ontdekken dat de reis zelf

een onderdeel kan zijn van de vakantie. Het reizen per trein maakt dat

vakantiegangers volledig kunnen ontspannen en van het veranderende landschap

kunnen genieten voordat ze direct in het centrum van een stad worden

afgeleverd.

Het groeipotentieel voor de InterRailpas is aanzienlijk want velen

hebben nog nooit van InterRail gehoord en ontdekken nu dat het beschikbaar

is voor alle leeftijdsgroepen.

Onlangs heeft de Eurail Groep G.I.E. en haar dochteronderneming

Eurail.com B.V., verantwoordelijk voor de internetverkoop via

InterRailnet.com, InterRail op een nationale feestdag in Nederland onder de

aandacht gebracht. The kraam van InterRail werd goed bezocht door naar

schatting meer dan 2000 mensen in vijf dagen tijd. Veel bezoekers waren

aangenaam verrast te ontdekken dat InterRail niet langer alleen voor jongeren

is bestemd, en dat, in tegenstelling tot de algemene veronderstelling, er

geen maximale leeftijdsgrens van toepassing is.

"InterRail is natuurlijk een ideaal product voor jonge mensen met een

avontuurlijke geest en interesse in de diversiteit in de Europese cultuur,"

legt Ana Dias e Seixas, Hoofd Marketing bij de Eurail Groep, uit, "maar onze

producten zijn niet beperkt tot de markt van 18-25 jarigen. InterRailpassen

laten de reizigers hun eigen reis en route bepalen, alnaargelang hun eigen

behoeften en interessen, hetgeen grote aantrekkingskracht heeft. De behoefte

om Europa te ontdekken kent geen leeftijdsgrens; het heeft meer te maken met

iemands instelling."

Het aandeel van InterRailreizigers ouder dan 26 jaar is sinds 2007

gestegen van 27% tot 30%, hetgeen de verandering in instelling bij volwassen

consumenten aangeeft. De Eurail Groep verwacht dat de klantenkring in 2009

verder zal groeien. Een belangrijke stimulans in deze economisch moeilijke

tijd is dat de prijs van een InterRailpas in 2009 ongewijzigd zal blijven ten

opzichte van de introductieprijs van April 2007.

De InterRail Global Pass laat reizigers tot 30 verschillende landen in

Europa per trein bezoeken, daarbij een veelvoud aan reismogelijkheden

opperend. Prijzen lopen uiteen van 159 Euro voor een vijf-daagse jeugdpas tot

249 Euro voor een pas voor een volwassene. Eurail Groep biedt ook een

variatie aan InterRailpassen Per Land.

Voor meer informatie en verkoop van kaartjes kan men terecht bij

http://www.InterRailnet.com

Men kan ook contact opnemen met een reisagent bij de deelnemende

Spoorwegbedrijven.