FrieslandCampina presenteert logo
27/01/2009 16:30
PR Newswire
AMERSFOORT, Het Nederland, January 27 /PRNewswire/ -- Zuivelonderneming Royal FrieslandCampina heeft vandaag haar
logo gepresenteerd. Het nieuwe logo verbeeldt de ambitie van
FrieslandCampina: meer uit melk halen door voeding, dranken en ingrediënten
te maken die mensen verder helpen in hun leven. Uit een puur wit middelpunt
verrijst een spectrum van kleuren en deze kleuren verbeelden de ongekende
mogelijkheden die melk biedt.
http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20090127/336160
Het nieuwe beeldmerk staat voor fascinatie, samenwerking en
transformatie. Fascinatie bij leden-melkveehouders en medewerkers voor melk,
één van de rijkste, natuurlijke voedingsbronnen ter wereld. Samenwerking in
een keten tussen de leden-melkveehouders (die de melk produceren),
medewerkers (die de melk verwerken), klanten (die de producten en
ingrediënten afnemen) en consumenten (die de producten gebruiken).
Transformatie staat voor de ongekende mogelijkheden die melk biedt. Van
boerderijmelk wordt een scala aan producten gemaakt die wereldwijd een
belangrijke voedingsbron zijn en velen energie en plezier bieden. Als het
gaat om melk is er nog steeds veel te ontdekken en verder te ontwikkelen.
Daar ligt ook voor FrieslandCampina de uitdaging; meer uit melk halen en
daardoor kansen creëren voor haar klanten, consumenten en medewerkers en
daarmee voor haar leden-melkveehouders, die verenigd in Zuivelcoöperatie
FrieslandCampina, de eigenaren van de onderneming zijn.
De naam FrieslandCampina en het nieuwe logo zullen wereldwijd geleidelijk
ingevoerd gaan worden door alle ondernemingen die deel uit maken van
FrieslandCampina en zal als afzender op verpakkingen gaan verschijnen.
Het merk Campina blijft bestaan en blijft zichtbaar op vele
zuivelproducten.
FrieslandCampina is op 31 december 2008 ontstaan door een fusie tussen
FrieslandFoods en Campina. Met de fusie wil FrieslandCampina beter
anticiperen en slagvaardiger reageren op de steeds sneller veranderende
marktomstandigheden, de verdergaande liberalisering van de internationale
markten en de toenemende concurrentie, zowel regionaal als wereldwijd.
FrieslandCampina beschikt over schaalgrootte in onderzoek, productie en
marketing en lokale marktkennis in vele landen in Europa, Azië en Afrika.
Royal FrieslandCampina is een multinationale onderneming die natuurlijke,
voedingsrijke en hoogwaardige zuivelproducten en ingrediënten produceert en
vermarkt. Smaak, gezondheid, gemak en betrouwbaarheid staan daarbij centraal.
De jaaromzet van Royal FrieslandCampina bedraagt, op basis van de cijfers van
2007, 9,1 miljard euro. De onderneming telt 22.000 medewerkers en beschikt
over circa 100 productielocaties en verkoopvestigingen in 25 verschillende
landen. FrieslandCampina heeft zijn commerciële activiteiten ondergebracht in
vier business groups: Consumer Products Western Europe, Consumer Products
International, Cheese & Butter, en Ingredients. Het assortiment bestaat uit
consumptiemelk, melk in poeder- en geconcentreerde vorm, zuiveldranken,
yoghurts, desserts, room, koffieverrijkers, baby- en kindervoeding, kaas,
boter en ingrediënten. Bekende merken zijn: Campina, Chocomel, Completa,
Dutch Lady, Frisian Flag, Foremost, Friesche Vlag, Betagen, Fristi, Vifit,
Landliebe, Milli, Mona, Optimel, Optiwell, Puddis, Pöttyös, Fruttis, NoyNoy,
Peak, Rainbow, Yazoo, Frico, Milner, Buttergold, Valess, Debic, DMV, Kievit,
Domo, Creamy Creation, Nutrifeed, Appelsientje, DubbelFrisss en CoolBest.
De onderneming heeft een coöperatieve basis. De 17.000 leden-melkveebedrijven
, verenigd in Zuivelcoöperatie FrieslandCampina zijn de eigenaren van en de
leveranciers van melk aan Koninklijke FrieslandCampina N.V.
FrieslandCampina, Rob van Dongen, rob.vandongen@frieslandfoods.com, +31-(0)522-27-63-39
-