FrieslandCampina presenteert logo

27/01/2009 16:30

PR Newswire

AMERSFOORT, Het Nederland, January 27 /PRNewswire/ -- Zuivelonderneming Royal FrieslandCampina heeft vandaag haar

logo gepresenteerd. Het nieuwe logo verbeeldt de ambitie van

FrieslandCampina: meer uit melk halen door voeding, dranken en ingrediënten

te maken die mensen verder helpen in hun leven. Uit een puur wit middelpunt

verrijst een spectrum van kleuren en deze kleuren verbeelden de ongekende

mogelijkheden die melk biedt.

http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20090127/336160

Het nieuwe beeldmerk staat voor fascinatie, samenwerking en

transformatie. Fascinatie bij leden-melkveehouders en medewerkers voor melk,

één van de rijkste, natuurlijke voedingsbronnen ter wereld. Samenwerking in

een keten tussen de leden-melkveehouders (die de melk produceren),

medewerkers (die de melk verwerken), klanten (die de producten en

ingrediënten afnemen) en consumenten (die de producten gebruiken).

Transformatie staat voor de ongekende mogelijkheden die melk biedt. Van

boerderijmelk wordt een scala aan producten gemaakt die wereldwijd een

belangrijke voedingsbron zijn en velen energie en plezier bieden. Als het

gaat om melk is er nog steeds veel te ontdekken en verder te ontwikkelen.

Daar ligt ook voor FrieslandCampina de uitdaging; meer uit melk halen en

daardoor kansen creëren voor haar klanten, consumenten en medewerkers en

daarmee voor haar leden-melkveehouders, die verenigd in Zuivelcoöperatie

FrieslandCampina, de eigenaren van de onderneming zijn.

De naam FrieslandCampina en het nieuwe logo zullen wereldwijd geleidelijk

ingevoerd gaan worden door alle ondernemingen die deel uit maken van

FrieslandCampina en zal als afzender op verpakkingen gaan verschijnen.

Het merk Campina blijft bestaan en blijft zichtbaar op vele

zuivelproducten.

FrieslandCampina is op 31 december 2008 ontstaan door een fusie tussen

FrieslandFoods en Campina. Met de fusie wil FrieslandCampina beter

anticiperen en slagvaardiger reageren op de steeds sneller veranderende

marktomstandigheden, de verdergaande liberalisering van de internationale

markten en de toenemende concurrentie, zowel regionaal als wereldwijd.

FrieslandCampina beschikt over schaalgrootte in onderzoek, productie en

marketing en lokale marktkennis in vele landen in Europa, Azië en Afrika.

Royal FrieslandCampina is een multinationale onderneming die natuurlijke,

voedingsrijke en hoogwaardige zuivelproducten en ingrediënten produceert en

vermarkt. Smaak, gezondheid, gemak en betrouwbaarheid staan daarbij centraal.

De jaaromzet van Royal FrieslandCampina bedraagt, op basis van de cijfers van

2007, 9,1 miljard euro. De onderneming telt 22.000 medewerkers en beschikt

over circa 100 productielocaties en verkoopvestigingen in 25 verschillende

landen. FrieslandCampina heeft zijn commerciële activiteiten ondergebracht in

vier business groups: Consumer Products Western Europe, Consumer Products

International, Cheese & Butter, en Ingredients. Het assortiment bestaat uit

consumptiemelk, melk in poeder- en geconcentreerde vorm, zuiveldranken,

yoghurts, desserts, room, koffieverrijkers, baby- en kindervoeding, kaas,

boter en ingrediënten. Bekende merken zijn: Campina, Chocomel, Completa,

Dutch Lady, Frisian Flag, Foremost, Friesche Vlag, Betagen, Fristi, Vifit,

Landliebe, Milli, Mona, Optimel, Optiwell, Puddis, Pöttyös, Fruttis, NoyNoy,

Peak, Rainbow, Yazoo, Frico, Milner, Buttergold, Valess, Debic, DMV, Kievit,

Domo, Creamy Creation, Nutrifeed, Appelsientje, DubbelFrisss en CoolBest.

De onderneming heeft een coöperatieve basis. De 17.000 leden-melkveebedrijven

, verenigd in Zuivelcoöperatie FrieslandCampina zijn de eigenaren van en de

leveranciers van melk aan Koninklijke FrieslandCampina N.V.

FrieslandCampina, Rob van Dongen, rob.vandongen@frieslandfoods.com, +31-(0)522-27-63-39






-