Endemol Entertainment

Endemol Nederland wint televisievakprijzen

Beeld en Geluid Awards voor de serie Gooische Vrouwen, de uitzending over verdwijning Natalee Holloway, actrice Annet Malherbe en Peter R. de Vries.

Endemol Nederland viel maandagavond tijdens de uitreiking van de Beeld en Geluid Awards 2008 maar liefst vier keer in de prijzen. De Beeld en Geluid Awards zijn de vakprijzen voor het hoogst gewaardeerde Nederlandse TV-programma en multimediaconcept, de beste TV-acteur en -actrice en de TV Persoonlijkheid 2008.

De serie Gooische Vrouwen won in de categorie 'Fictie'. Volgens de jury is Gooische Vrouwen er ook in het derde seizoen in geslaagd het hoge niveau vast te houden.

De acteurs krijgen de ruimte te excelleren en ondanks de af en toe hilarische overdrijving, blijft de herkenbaarheid groot. Creative Producer Will Koopman reageert verheugd: 'Ik dacht eerst dat het een grap was. We waren al drie keer genomineerd voor de Televizier-Ring en niet echt voorbereid op winnen. Deze serie hebben we natuurlijk niet kunnen maken zonder het geweldige productieteam van Endemol Nederland.'

Annet Malherbe ontving de Award voor Beste Actrice. Zij speelde haar rol als Willemijn Lodewijkx volgens de vakjury als een karikaturaal neigend personage en liet haar toch identificeerbaar, geestig en ontroerend zijn.

Ook Peter R. de Vries heeft twee Beeld en Geluid Awards in ontvangst mogen nemen. Een vakjury kroonde hem tot televisiepersoonlijkheid van het jaar 2008. Ook wonnen hij en regisseur/verslaggever Kees van der Spek de televisieprijs in de categorie Informatie voor de uitzending waarin Joran van der Sloot zijn betrokkenheid bij de verdwijning van Natalee Holloway bekende. De Vries beschouwt de tv-prijzen als een grote eer. In zijn speeches prees hij de unieke 'driehoekssamenwerking' tussen zender SBS6, producent Endemol Nederland en zijn eigen team.
__­­­­­­­_________________________________________________________________

Over Endemol Nederland bv:

Endemol Nederland is een toonaangevende producent van creatieve, platformonafhankelijke en marktgestuurde content. Het bedrijf legt zich toe op de ontwikkeling, productie en exploitatie van entertainment, infotainment, drama, comedy, soap en interactieve formats. Endemol Nederland werkt voor en samen met uiteenlopende opdrachtgevers, zoals de commerciële en publieke zenders en de zakelijke markt, waaronder de top 100-adverteerders, ISP's, telecom- en kabelbedrijven en uitgevers. Endemol Nederland is de afzender van een groot aantal succesvolle programma's zoals: Big Brother, Goede tijden slechte tijden, Gooische Vrouwen, Peter R. de Vries misdaadverslaggever, Miljoenenjacht, Eén tegen 100 en Hart in Aktie. Daarnaast is de onderneming actief in de digitale (her)exploitatie van content. Zo is een Crime-kanaal gelanceerd en wordt geparticipeerd in het eigen voetbalkanaal van de Eredivisie en een Comedy-kanaal. Het bedrijf maakt deel uit van de Endemol-groep, één van 's werelds grootste producenten met ruim 40 vestigingen in 25 landen.

Contact: Suzanne Cordes, Telefoon: 0297-351842 / Mail: suzanne.cordes@endemol.nl