Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Amsterdam, 27 januari 2009

Nieuw FrieslandCampina kiest Design Bridge voor ontwikkeling nieuwe identiteit

Royal FrieslandCampina, de nieuwe onderneming die voortkomt uit Friesland Foods en Campina, onthult vandaag de nieuwe corporate identity die ontwikkeld werd door international branding agency Design Bridge. De nieuwe corporate identity onderstreept de ambitie het meest professionele en aantrekkelijke internationale zuivelbedrijf ter wereld te worden door meer uit melk te halen. De gebundelde krachten maken het mogelijk de wereldwijde positie te versterken, de focus op innovatie en de zuivelketen uit te breiden, nog meer producten te ontwikkelen en toekomstige groei te verwezenlijken. Hierdoor worden kansen gecreëerd voor de klanten, consumenten en medewerkers en hierdoor voor de leden-melkveehouders. Royal FrieslandCampina transformeert melk én de onderneming, hetgeen de inspiratie is geweest voor de nieuwe identiteit: sprankjes kleur die uit een puur wit middelpunt spatten. De symboliek is duidelijk: melk in een kleurrijk spectrum van ongekende mogelijkheden. De nieuwe identiteit weerspiegelt de fascinatie voor melk. De kleuren weerspiegelen de vele facetten van het bedrijf als innovatie, duurzaamheid, coöperatief en passie. Frank Nas, managing director van Design Bridge: 'We zijn zeer vereerd met het feit dat het nieuwe FrieslandCampina voor ons heeft gekozen. Een prachtig nieuw bedrijf met veel ambitie. Het komt niet elke dag voor dat je het visuele karakter mag ontwikkelen van een bedrijf met een omzet van zo'n 9 miljard.' Over FrieslandCampina: Royal FrieslandCampina is de nieuwe zuivelonderneming die op 31 december 2008 is ontstaan uit de fusie van Friesland Foods en Campina. FrieslandCampina is wereldwijd actief in zuivel en beschikt over honderd productielocaties en verkoopvestigingen in 25 verschillende landen. FrieslandCampina's assortiment bestaat uit consumptiemelk, melk in poeder- en geconcentreerde vorm, zuiveldranken, yoghurts, desserts, room, koffieverrijkers, baby- en kindervoeding, kaas, boter en ingrediënten. Over Design Bridge: Design Bridge is een international branding agency gespecialiseerd in het ontwikkelen, herpositioneren en vernieuwen van consumenten- en corporate merken. Opgericht in 1986, met vestigingen in Amsterdam, Londen en Singapore, heeft Design Bridge de afgelopen jaren voor een breed scala aan klanten haar expertise ingezet op het vlak van innovatie, merkstrategie, merkidentiteiten en verpakkingen. Design Bridge opereert vanuit haar kantoor in Nederland in ruim 40 landen met meer dan 55 werknemers waarvan 14 verschillende nationaliteiten. Opdrachtgevers zijn o.a. FrieslandCampina, Dance4Life, TomTom, Sara Lee, TNT, Heinz en Heineken Int. Design Bridge heeft voor haar werk een groot aantal effectiviteit- en creativiteit awards gewonnen.


---



Ingezonden persbericht