Het Gesprek

Grote reclamecampagne LLiNK op Het Gesprek

Amsterdam, 27 januari 2009 - De publieke omroep LLiNK gaat tot 1 april een grote reclamecampagne voeren bij tv-zender Het Gesprek. De groenste omroep LLiNK moet voor 1 april nog bijna 40.000 leden werven om niet uit het publieke bestel te verdwijnen. De reclamecampagne zal bijdragen aan het behalen van de benodigde 150.000 leden.

Ruud Hendriks, algemeen directeur van Het Gesprek: "Wij zijn erg blij met het vertrouwen dat LLiNK op deze wijze in ons uitspreekt. Het is een teken des tijds dat LLiNK als publieke omroep geen moeite heeft om een commerciële concurrent in te zetten voor haar campagne. Wij hopen op onze beurt natuurlijk dat LLiNK het gaat halen. Hoe meer kwaliteits-tv er in ons land is, hoe beter."

Tanja Lubbers, algemeen directeur van LLiNK: "De doelgroepen van Het Gesprek en onze omroep vertonen grote overeenkomsten. Het is dan ook een logische keuze om onze campagne bij Het Gesprek te laten uitzenden. Wij zijn blij met deze mogelijkheid om een maatschappelijk betrokken publiek te bereiken."

Over LLiNK
LLiNK wil een bijdrage leveren aan een vrije, eerlijke en duurzame wereld door mensen te ondersteunen in hun zoektocht naar eigen mogelijkheden om een positieve bijdrage te leveren. Door motiverende en oplossingsgerichte radio- en televisieprogramma's te maken over mondiale verhoudingen, mensen- en dierenrechten, natuur en milieu wil LLiNK laten zien dat de inbreng van elke betrokken wereldburger een grote bijdrage levert aan een duurzame toekomst.

Over Het Gesprek
Het Gesprek biedt inspiratie, nieuws en inhoud met programma's over actualiteiten, maatschappij, cultuur en media. Het Gesprek zendt 24 uur per dag digitaal en analoog van 16.00 tot 01.00 uur via de kabel uit. Ook is de zender te volgen via www.hetgesprek.nl. Het Gesprek werkt nauw samen met partners als de BBC, De Baak en de Nationale Postcode Loterij.