Imtech NV

Published: 07:30 28.01.2009 GMT+1 /Source: Imtech N.V. /AEX: IMUN /ISIN: NL0006055329

Imtech start grote wervingscampagne in Nederland: thedutchguy.nl

Gouda - Imtech (technische dienstverlening in Europa) start deze week met een grootschalige wervingscampagne in Nederland om nieuwe medewerkers aan te trekken. Hiervoor is het thema 'thedutchguy.nl', een actiematige wervingscampagne, ontwikkeld.

'thedutchguy.nl'
Het concept 'thedutchguy.nl' is in het leven geroepen om duidelijk te maken dat Imtech juist nu in Nederland op zoek is naar technische probleemoplossers (monteurs, technici en ICT-ers) voor haar zeer diverse en deels internationale technische (top)projecten. Gezien het huidige arbeidsklimaat en de groeidoelstellingen van Imtech is gekozen voor een actiematige aanpak waarbij Imtech dit jaar met twee wervingsacties in de Nederlandse markt aanwezig zal zijn in de vorm van een onderscheidende 'buzzcampagne', die van mond tot mond zal gaan en naar verwachting tot hoge respons zal leiden.

Twee wervingsacties
De eerste actie genaamd 'Jacht', begint met een tv-commercial die in Miami is opgenomen op een jacht van 85 meter. Vanaf eind januari zullen in Nederland zowel tv (SBS 6, Veronica, Net 5, National Geographic, Discovery Channel; in totaal 500 wervingspots) en radio (Radio 538, 3FM, Radio Veronica; in totaal 200 radiospotjes) als webvertising (een brede online campagne met banners en andere uitingen op onder meer Hyves, Autoweek, Google, Radio538, Techzine, Bright, Weblog-channel Computable en Hardwareinfo) de lucht in gaan. Alle geïnteresseerden worden van hieruit verwezen de actiesite www.thedutchguy.nl. Dit is een technisch ogende actiematige landingsite (die dus steeds na afloop van een actie weer veranderd) waarop men naast informatie over (banen bij) Imtech en een aantal projecten ook de (technische) opdracht kan vinden waarmee men kans maakt op een compleet verzorgde stage van een week naar een hightech jachtwerf in Moskou, uiteraard onder begeleiding van Imtech. De volgende actie staat gepland voor maart en zal betrekking hebben op een 'Grandprix race-auto' waarbij men dit keer kans maakt op een compleet verzorgde stagereis naar de A1 Grandprix in Portugal. Ook hier zullen tv, radio en webvertising worden ingezet.

Waarom nu werven?
Voor de (technische) arbeidsmarkt is niet alleen sprake van een onderscheidende campagne-aanpak, maar ook van een bijzonder momentum. Immers, in tijden van economische teruggang etaleert Imtech haar kracht. Begin januari 2009 heeft René van de Bruggen, Voorzitter Raad van Bestuur van Imtech, laten weten dat de orderportefeuille van Imtech met 18% is toegenomen en uitkomt op circa 4,5 miljard euro. Imtech kent nog honderden openstaande vacatures die het juist nu wil invullen. De doelstellingen van de actiematige campagne-aanpak in het huidige arbeidsklimaat zijn dan ook: het creëren van bekendheid van en rumoer rondom (het merk) Imtech als werkgever, het werven van honderden liefst ervaren (maar ook startende) monteurs, technici en ICT-ers op MBO en HBO-niveau en het zorgen voor binding en trots bij de huidige medewerkers, 'the dutch guys' van Imtech. Tevens wil Imtech een kwaliteitsslag maken en een voorkeurspositie op termijn verwerven bij latent zoekenden. De primaire doelgroep wordt gevormd door mannen met een voltooide technische opleiding en relevante werkervaring in de leeftijd van 20 tot 34 jaar en secundair 35 jaar en ouder. Tevens wil Imtech onder technische scholieren en studenten haar naam als aantrekkelijke werkgever onder de aandacht brengen.

In Nederland telt Imtech momenteel circa 8.000 medewerkers. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met 'De PersoneelZaak', een in arbeidsmarktcommunicatie gespecialiseerd reclamebureau uit Rotterdam.

0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0

Meer informatie
www.thedutchguy.nl

Media:

Analisten & beleggers:
Pieter Koenders
Manager Corporate Communications
T: +31 (0)6 5574 6585
E: pieter.koenders@imtech.eu www.imtech.eu
Jeroen Leenaers
Manager Investor Relations
T: +31 (0)182 543 504
E: jeroen.leenaers@imtech.eu www.imtech.eu