Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Klanten UPC Digitale TV gul voor 3FM Serious Request Donaties via UPC-afstandsbediening levert Rode Kruis bijna 125.000 euro op

Amsterdam, 28 januari 2009 - Klanten van UPC Nederland met een Digitale TV-abonnement doneerden tijdens de 3FM Serious Request-actie van afgelopen december E124.352,- via de rode knop op de UPC-afstandsbediening. Dat is 139% meer dan in 2007; het eerste jaar waarin via de afstandsbediening gedoneerd kon worden. Toen gaven UPC Digitale TV-klanten E52.130,- aan de 3FM-actie. Kabel- en mediabedrijf UPC is het enige bedrijf in Nederland dat de mogelijkheid tot doneren met de afstandsbediening biedt.

3FM Serious Request stond afgelopen december in het teken van de wereldwijde vluchtelingen problematiek. Onder het thema 'Een vluchteling is nergens zonder jouw hulp' haalden drie 3FM DJ's geld op voor het Rode Kruis. Ondanks de credietcrisis werd er tijdens de afgelopen editie van Serious Request bijna E125.000 door UPC Digitale TV-klanten gedoneerd. Ongeveer anderhalf keer zoveel als in 2007. Het geld is bedoeld om het leed van vluchtelingen voor wie het Rode Kruis in actie komt, te verzachten.

Tijdens de actie werd 8,65% van het totaal aantal platen aangevraagd via de UPC-afstandsbediening. Om hun favoriete nummer te bestellen hoefden klanten die de actie via UPC Digitale TV volgden, slechts op de rode knop van de afstandsbediening te drukken. Vervolgens werden zij gevraagd om op dezelfde manier als met SMS-en hun aanvraag in een speciale applicatie in te voeren. Daarna doneerden zij een bedrag. De applicatie werd speciaal voor Serious Request door Chello Interactive, het zusterbedrijf van UPC, ontwikkeld en kosteloos door UPC ter beschikking gesteld.

Ivo Lochtman, directeur content bij UPC: "We bedienen met UPC Digitale TV 10% van de Nederlandse huishoudens, maar de impact is overduidelijk. Het door onze klanten aangevraagd aantal platen en opgebrachte geld overstijgen ieders verwachtingen ruimschoots. Er is wat dat betreft maar één conclusie mogelijk: de rode knop is een groot succes." Promotiefilmpje
UPC nam een spotje met Giel Beelen en Coen Swijnenberg op om het doneren met de UPC-afstandsbediening te promoten. Dit promotiefilmpje werd tijdens de actie regelmatig uitgezonden en is hier te bekijken.

Over 3FM Serious Request
3FM Serious Request, editie 2008, zette zich in voor vluchtelingen. Van vrijdag 19 tot en met woensdag 24 december zamelden drie DJ's vanuit het Glazen Huis op de Grote Markt in Breda geld in voor een betere en effectievere vluchtelingenhulp in de wereld. De opbrengsten kwamen ten goede aan het Rode Kruis.

Over UPC Nederland
Kabel- en mediabedrijf UPC Nederland (www.upc.nl) is een toonaangevende aanbieder van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten in Nederland. UPC Nederland biedt meer dan twee miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 620.200 klanten voor digitale televisie gekozen. UPC heeft 671.800 breedband internet klanten en bedient 550.600 digitale telefonieklanten (cijfers per 30 september 2008). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verbazingwekkende maar complexe digitale wereld. De 15.000 medewerkers van UPC in Europa streven hiernaar met simpele oplossingen en op een menselijke manier.

Over Liberty Global
Liberty Global is het leidende internationale kabelbedrijf dat geavanceerde TV, telefoon- en internet diensten verzorgt om klanten toegang te bieden tot de wereld van entertainment, communicatie en informatie. Volgens de cijfers van 30 september 2008 beheert Liberty Global ultramoderne breedband- en communicatienetwerken die ongeveer 16 miljoen klanten bedienen in 15 landen, voornamelijk in Europa, Japan, Chili en Australië. Liberty Global heeft ook een aantal belangrijke media en content-activiteiten, zoals Jupiter TV in Japan en Chellomedia in Europa www.lgi.com. ===
Noot aan de redactie. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

UPC Nederland
Ronald Sutmuller
Media Relations Manager

T: 020 775 55 97
M: 06 28 90 48 02
E: rsutmuller@upc.nl
W: www.upc.nl / http://nl.youtube.com/watch?v=Rwy-9BdjcIE


---- --