Deelgemeente Kralingen-Crooswijk Rotterdam

Strippenkaart verdwijnt uit Rotterdamse metro

Wie op donderdag 29 januari nog met een strippenkaart de Rotterdamse metro in wil, stuit op een gesloten poort. Op die dag maakt de papieren strippenkaart voorgoed plaats voor de plastic OV-chipkaart.

Met ingang van maandag 19 januari sluit de RET op één na alle strippenkaartpoortjes in de metro. Dat laatste poortje sluit donderdag 29 januari: dan is het over en uit met de strippenkaart. Het voltallige RET-personeel staat die dag klaar om passagiers te helpen bij het gebruik van de chipkaart. De hele dag staan medewerkers paraat: in alle metrostations én aan de telefoon.

OV-chipkaart aanvragen
Er zijn twee soorten oplaadbare OV-chipkaarten: de persoonlijke en de anonieme OV-chipkaart. Passagiers met recht op reductie (kinderen van 4 t/m 11 jaar en 65-plussers) moeten een persoonlijke OV-chipkaart aanschaffen. Andere reizigers kiezen tussen een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart. De persoonlijke OV-chipkaart kan online worden aangevraagd via www.ret.nl of www.ov-chipkaart.nl. De levertijd bedraagt maximaal drie weken.

Geen computer of niet online? Een aanvraagformulier is bij alle RET Verkoop- & Informatiepunten verkrijgbaar. De anonieme OV-chipkaart is behalve bij de RET Verkoop- & Informatiepunten ook te krijgen bij de verkoopautomaten op de metrostations, bij alle postkantoren en een aantal Tabak & Gemak winkels.

Informatie
Voor meer informatie over de ov-chipkaart en het oplossen van eventuele problemen kunt u terecht bij www.ov-chipkaart.nl of www.ret.nl, OV-chipkaart helpdesk telefoon: 0900-500 6010 ( 0,10 p/m), en de RET Klantenservice aan de Coolsingel 141, boven metrostation Beurs. Verkoop- en informatiepunten zijn te vinden bij de metrostations Beurs, Capelsebrug, Centraal Station, Spijkenisse Centrum en Zuidplein.