TNT Post brengt webwinkeliers dichter bij hun klant

29/01/2009 10:15

TNT Post

TNT Post, Thuiswinkel.org en Blauw Research sluiten langdurige overeenkomst

DEN HAAG, 29 januari 2009 -TNT Post gaat webwinkeliers helpen om online producten en diensten nog beter onder de aandacht te brengen van hun klanten. Hiervoor is TNT Post hoofdsponsor geworden van de halfjaarlijkse Thuiswinkel Markt Monitor (TMM) Thuiswinkel.org en Blauw Research. De TMM is hét marktonderzoek naar online bestedingen van de Nederlandse consument.

De interesse voor internetaankopen in Nederland neemt hand over hand toe. Producten die online worden aangeboden vinden steeds vaker hun weg naar de voordeur van de Nederlandse consument. Om webwinkeliers te helpen bij het effectief bereiken van klanten heeft TNT Post betrouwbare gegevens nodig over een langere periode. Marktonderzoekbureau Blauw Research voert de TMM al sinds 1998 uit en sinds 2001 werkt het markonderzoekbureau samen met branchevereniging Thuiswinkel.org.

Onderzoek onder webwinkels én consumenten

In de TMM rapportage komen naast online consumentenbestedingen ook marktontwikkelingen, marktsegmenten, betaalmethoden en consumentenprofielen aan de orde. De cijfers in het onderzoek komen tot stand via het verzamelen van verkoopcijfers bij leden van Thuiswinkel.org, gekoppeld aan een uitgebreid online onderzoek onder 2.000 consumenten.

Kennis van de thuiswinkelmarkt

De uitkomsten van de TMM geven een actueel en accuraat beeld van de ontwikkelingen in de thuiswinkelmarkt in Nederland. De samenwerking met genoemde partijen maakt het ook mogelijk dat alle leden van Thuiswinkel.org tweemaal per jaar gratis en exclusief de uitkomsten van het onderzoek ontvangen. Ook op deze manier wil TNT Post webwinkeliers helpen om hun markt beter te leren kennen.

De belangrijkste resultaten van de TMM worden jaarlijks door TNT Post gepresenteerd in een handzaam overzicht, de Essential Facts. Dit boekje wordt gratis via de website van TNT Post ter beschikking gesteld.

Over TNT Post

TNT Post verwerkt dagelijks 16 miljoen poststukken (waarvan 350.000 pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van acquisities in Europa en Azië. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo'n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT Post over het derde kwartaal 2008 bedroeg 964 miljoen euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.

Over Blauw

Blauw Research B.V. is het snelst groeiende full service top 10 onderzoekbureau van Nederland met vestigingen in Rotterdam, Amersfoort, Neurenberg en Londen. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Blauw werkt voor (internationale) klanten in diverse branches - o.a. Public, FMCG, Durables, Finance, Energie - en is actief in diverse werkvelden zoals Marketing, Communicatie, Sponsoring, Customer Relations en Pricing.

THUISWINKEL.ORG

De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org is als brancheorganisatie de primaire belangenbehartiger van bedrijven die producten en/of diensten op afstand (internet, catalogi, post et cetera.) verkopen aan consumenten.

Alle leden van Thuiswinkel.org onderschrijven de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg. Onderdeel van deze gedragsregels zijn de relevante Europese richtlijnen, Nederlandse wet- en regelgeving, de gedragsregels die het gevolg zijn van door Thuiswinkel.org gemaakte afspraken met derden, bindende algemene voorwaarden en adequate geschillenbeslechting.

Thuiswinkel waarborg

De gedragsregels van Thuiswinkel.org zijn direct gekoppeld aan het Thuiswinkel Waarborg, hét consumentenkeurmerk voor veilig en betrouwbaar winkelen via internet, catalogus, post. Voor consumenten betekent dit dat alle aangesloten leden zich houden aan regels rond informatieplicht, privacy, herroepingrecht, terugbetaling en geschillenbeslechting. Consumenten kunnen bedrijven die deze gedragsregels onderschrijven, herkennen aan het Thuiswinkel Waarborg-logo.