Ricoh


Ricoh lanceert campagne gericht op informatielogistiek

Doel campagne: leveren van overzicht en transparantie binnen organisaties

's-Hertogenbosch, 29 januari 2009 - Ricoh, leverancier van oplossingen op het gebied van documentenstromen binnen organisaties, lanceert een nieuwe campagne die als doel heeft de werking en de voordelen van informatielogistiek helder onder de aandacht te krijgen bij klanten en partners. De campagne omvat naast advertentie-uitingen vooral veel aandacht voor de nieuwe look & feel van Ricoh. Alle brochures, presentaties en de website hebben een grote metamorfose ondergaan en zijn nu in stijl met de boodschap die het bedrijf uitdraagt: Ricoh zorgt dat uw organisatie werkt als één geheel.

Met de nieuwe campagne wil het bedrijf de markt laten weten dat Ricoh al sinds jaar en dag specialist is op het gebied van informatiemanagement. Informatielogistiek zorgt ervoor dat informatie en documenten door de juiste persoon op de juiste plek gebruikt kunnen worden. Binnen én buiten organisaties. Ricoh's oplossingen, bestaande uit hardware, software, consultancy en services zijn bouwstenen die in elke organisatie inzetbaar zijn en bieden een totaaloplossing voor alle informatiemanagement vraagstukken. Informatielogistiek is voor organisaties een onmisbaar proces. Door informatie op de juiste plaats, tijd en format te distribueren, krijgen bedrijven meer overzicht, wat weer ten goede komt aan bijvoorbeeld projecten die zo met een beter resultaat worden opgeleverd. Ook voorziet informatielogistiek in een verbeterde samenwerking met derden, zoals leveranciers, partners en klanten.

Sjoerd van Leeuwen, Marketing Operations Manager: "Altijd en overal toegang hebben tot het bedrijfsnetwerk, het beschikken over de laatste informatie en permanent in contact staan met klanten en collega's, zijn tegenwoordig onmisbaar voor succesvol zakendoen. Maar op welke manier zorgen bedrijven ervoor dat alle teamleden de juiste informatie hebben op het juiste moment? Wil een onderneming realiseren dat haar medewerkers optimaal kennis delen, dan moeten daar duidelijke kaders en systemen voor zijn. Ricoh helpt bij deze informatielogistieke vraagstukken. Met de nieuwe campagne onderstrepen we het belang en de voordelen van informatielogistiek."