NEN


Nieuwe cursus Kantoorinrichting

vrijdag 31 oktober 2008, 14:55

NEN heeft haar cursusaanbod uitgebreid met de cursus 'Kantoorinrichting op basis van NPR 1813'. De praktijkrichtlijn NPR
1813 geeft een richtlijn voor kantoormeubelen en de toepassing van kantoormeubelen bij de inrichting van kantoren. De eerste cursus is gepland op 29 januari 2009 in Delft.

Het overgrote deel van de beroepsbevolking heeft een kantoorbaan. Een deel van die groep heeft een eigen werkplek, maar ook een aanzienlijk deel moet zijn of haar werkplek delen met collega's. De werkgever moet zijn medewerkers een gezonde en veilige werkplek bieden, waar ze optimaal kunnen presteren en zo min mogelijk ziek zijn.

Aan welke eisen moet een kantoorwerkplek eigenlijk voldoen? Niet alleen het meubilair is belangrijk, maar ook aspecten als klimaat, kleur/materiaalgebruik, licht en geluid spelen een rol. Daarnaast zijn Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en Duurzaam Inkopen (van de overheden) thema's om rekening mee te houden.
Deze cursus reikt handvatten aan om te komen tot een plan van aanpak voor het verkrijgen van een, volgens de richtlijnen en wettelijk geldende eisen, gezonde en veilige werkplek.

Voor wie?
De cursus is voor aanbieders van kantoormeubelen zoals de vakhandel, importeurs, fabrikanten (productontwikkelaars/ ontwerpers), kantoorinrichters en architecten. En Arbo-diensten, Arbo-coördinatoren, personeelsfunctionarissen, facilitair managers en organisatieadviseurs.

Meer informatie
Voor meer informatie over deze cursus kunt u contact opnemen met NEN-Cursussen via telefoon (015) 2 690 188 of e-mail cursussen@nen.nl of http://cursuskantoorinrichting.nen.nl.
zie ook de volgende gerelateerde onderwerpen:
NPR 1813:2004 nl (Norm)