Trendcall speelt in op de kredietcrisis met innovatieve technologie


AMSTERDAM, 20090129 -- In het begin van 2009 is een toenemend aantal landen in een recessie terechtgekomen. In tijden van recessie is kostenbesparing zeer welkom. Het bedrijf TrendCall biedt consumenten en particulieren een forse besparing op de mobiele belkosten met haar nieuwe product FreeRider. TrendCall is specialist in vaste en mobiele internationale telefonie. Gebruikers van TrendCall FreeRider krijgen in Nederland op binnenkomende gesprekken namelijk 7 Eurocent beltegoed per gebelde minuut.

Gevolg van de kredietcrisis
`Gratis' is populairder dan ooit geworden door de kredietcrisis. De economische omstandigheden waar bedrijven en consumenten mee geconfronteerd worden, dwingt hen om bewuster met uitgaven om te gaan. Telecomuitgaven zijn voor veel bedrijven een grote kostenpost. Door de beller te laten verdienen op inkomende gesprekken biedt Trendcall FreeRider een uitkomst om te besparen op deze kostenpost.

Altijd het laagste tarief, ook in het buitenland
Voor mobiele bellers die veel in het buitenland verblijven heeft Trendcall FreeRider een zeer interessant tarief. Gebruikers van Trendcall FreeRider bellen binnen de EU voor de helft van het reguliere Eurotarief. Op alle netwerken in alle EU landen is het Trendcall FreeRider tarief voor het ontvangen van gesprekken slechts 13 Eurocent per minuut terwijl dit bij de andere providers op 26 Eurocent per minuut ligt. Dit tarief geldt ook buiten de EU in circa 40 andere landen. Bij het grootste deel van de providers betaalt de consument voor zelf bellen vanuit de EU al zo'n 55 Eurocent per minuut. Het Trendcall FreeRider tarief voor zelf bellen vanuit de EU bedraagt maar 28 Eurocent per minuut.

Innovatieve technologie
TrendCall beschikt over de mogelijkheid om Trendcall FreeRider gebruikers gratis tegoed aan te bieden. Dit is mogelijk doordat zij de uitgaande gesprekken goedkoper inkoopt. Via een door TrendCall ontwikkeld 'Least Cost Routing' algoritme zullen de TrendCall switches op het moment dat een klant een nummer draait razendsnel het actuele goedkoopste tarief zoeken en dan pas verbinden, in plaats van de standaard route met bijbehorende tarieven te volgen. TrendCall realiseert hierdoor kostenreducties zonder kwaliteitsverlies.

Gratis bellen
De gemiddelde mobiele beller belt ongeveer 300 minuten per maand. Dit betekent dat hij ook gemiddeld 300 minuten gebeld wordt. Trendcall FreeRider gebruikers ontvangen per minuut dat zij gebeld worden 7 Eurocent gratis beltegoed. De gemiddelde mobiele beller verdient zo dus elke maand ruim 20 Euro gratis beltegoed.

Over TrendCall
TrendCall is een telecombedrijf gespecialiseerd in innovatieve oplossingen voor goedkoop mobiel internationaal bellen, mobiel dataverkeer, vast bellen en internationale belkaarten. Met name mensen die veel internationaal bellen en mensen die veel gebeld worden zijn met TrendCall goedkoper uit. De abonnementen van TrendCall kenmerken zich door een combinatie van gunstige internationale tarieven en een korte opzegtermijn.