Ingezonden persbericht

Persbericht

Finest Fifty e-commerce 2009

Internet best practices

Voor iedere organisatie die zijn internetprestaties wil verbeteren, schreven Geert-Jan Smits, Tim Besselink, Sjoerd Mesker en Matthijs van Gaalen voor het vijfde achtereenvolgende jaar het boek Finest 50 e-commerce. De auteurs schrijven op inspirerende en toegankelijke wijze over succesvolle praktijkvoorbeelden van e-commerce websites. Zij bespreken de nieuwste trends en leggen al doende de geheimen van het internet bloot.

Het afgelopen jaar zijn nieuwe initiatieven op de markt verschenen op het gebied van online marketing, personalisatie, usability, social marketing en mobiel internet. Dit boek vormt een bloemlezing uit het grote aanbod van nieuwe technologieën, kanalen en functionaliteiten. Naast deze trends helpen de auteurs de internetmarketeer met het verbeteren van de basis, zoals de homepage, de productpagina en het bestelproces. Met als belangrijkste doel: meer bezoek, meer conversie, een hogere retentie en dus meer omzet. Stilstand is achteruitgang; het geldt zeker voor de online omgeving.

De auteurs gaan op zoek naar het geheim achter succesvolle e-commerce sites en beschrijven ontwikkelingen als social shopping, widgets, rich media en mobiel internet in heldere taal. De lezer krijgt maar liefst 138 praktische tips die hij direct kan toepassen om de omzet via internet te verhogen.

De auteurs hopen de lezer te inspireren en te prikkelen. De lezer krijgt inzicht in het hoe en waarom van de beste websites van dit moment. Beste praktijkvoorbeelden zijn zo geschreven dat ze altijd enkele direct toepasbare tips opleveren. Zo beschrijven de auteurs de mogelijkheden voor het vergroten van het aantal bezoekers, de conversie, de omzet en voor het verbeteren van de klantbeleving.

De auteurs

Geert-Jan Smits is directeur van Jungle Minds, een toonaangevend internetadviesbureau. Hij heeft zich gespecialiseerd in strategische internetprojecten. Daarnaast geeft hij regelmatig presentaties rondom internetmarketing op congressen en evenementen. Tim Besselink is adviseur bij Jungle Minds en is betrokken bij internet projecten binnen de retail en financiële wereld. Sjoerd Mesker is eveneens adviseur bij Jungle Minds. Hiervoor heeft hij 10 jaar bij verschillende onderdelen van Fortis gewerkt. Matthijs van Gaalen is binnen Jungle Minds betrokken bij de advisering rondom e-commerce websites, zowel in de B2C als B2B omgeving. Ook voert hij interim projecten uit.

Jungle Minds BV | Weesperstraat 81 | 1018 VN Amsterdam (T) 020 - 5141414 | (F) 020 - 3309571 | (M) 0681287566

(E) geertjan.smits@jungleminds.nl | (I) www.jungleminds.nl