Ingezonden persbericht


()
Persbericht

Well Water boort bij Mercure nieuwe bron aan

29 januari 2009

De bars en à la carte restaurants van de achttien Mercure hotels in Nederland schenken met ingang van 1 februari 2009 Well Water. Een kwart van de opbrengst van de omzet van dit merk mineraalwater staat de producent af voor de aanleg van waterputten in ontwikkelingslanden.

Mercure is het eerste hotelmerk in Nederland dat Well Water aan zijn drankenkaart toevoegt. Met de opbrengst uit de omzet bij Mercure verwacht Well Water jaarlijks aan 1.000 inwoners in Afrika en Azië schoon drinkwater te kunnen bieden.

Social marketing

In plaats van investeren in traditionele reclamecampagnes kiest de producent van Well Water bewust voor een bijzondere vorm van marketing. Dit houdt in dat van elke euro die de verkoop van het product oplevert, 25 cent wordt gedoneerd aan Simavi. Deze stichting ondersteunt al ruim 80 jaar initiatieven van lokale organisaties in Azië en Afrika op het gebied van schoon drinkwater, sanitaire voorzieningen en de zorg voor moeder en kind. Wereldwijd sterven dagelijks 4.000 kinderen en volwassenen door verontreinigd drinkwater, zo blijkt uit cijfers van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).

De marktbenadering van Well Water spreekt bij Accor Hotels Nederland, waartoe de Mercure hotels behoren, zeer tot de verbeelding. "Dit is een prachtig initiatief," zegt Operationeel Directeur Arnaud Perulli. "Ten opzichte van andere merken mineraalwater is de inkoop van Well Water weliswaar wat duurder, daar staat de garantie tegenover dat een substantieel deel van de opbrengst voorziet in de primaire levensbehoeften van de allerarmsten in de wereld. Accor Hotels herkent zich dan ook volledig in het motto van Well Water: "feeling good by drinking well".

Ruim honderd waterputten

Met de donaties heeft Well Water tot nu toe meegeholpen aan het slaan van ruim honderd waterputten. Naar schatting 75.000 mensen in onder meer Oeganda, Bangladesh, Indonesië en India zijn hiermee structureel voorzien van schoon drinkwater. "We hadden bij de introductie in 2003 niet verwacht zoveel mensen te kunnen helpen," zegt Bas Westdijk, een van de oprichters van Well Water. Het mineraalwater is afkomstig uit een bron in Wales. "We startten destijds uit een soort idealisme. Vijf jaar later associëren grote namen als Albert Heijn en nu ook Accor Hotels met Mercure zich met Well Water Het laat zien dat je ook met andere dan de gebruikelijke marketingmiddelen commercieel succes kunt hebben."


* * * * * * * * *

Mercure staat binnen Accor voor een professionele en persoonlijke dienstverlening. Verspreid over 49 landen hebben de meer dan 750 hotels overal dezelfde kenmerken, maar heeft elk zijn eigen persoonlijkheid. Comfort en gastvrijheid vormen de basis van Mercure's reputatie.

Met 150.000 medewerkers in bijna 100 landen is Accor Europees marktleider en één van 's werelds grootste ondernemingen op het gebied van hotellerie en zakelijke dienstverlening. Accor biedt zowel de toeristische als de zakelijke reiziger ruim 40 jaar kennis en ervaring in de volgende segmenten:
- Hotels: meer dan 4000 hotels met 500.000 kamers in 90 landen (Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, ibis, all seasons, Etap Hotel, Formule 1 en Motel 6). Hierbij komen nog aanvullende activiteiten zoals die van Lenôtre;
- Zakelijke dienstverlening: 30 miljoen mensen in 40 landen maken gebruik van de diensten van Accor Services (human resources, marketing services en expenses management).

In Nederland biedt Accor zijn gasten een brede keuze uit 44 hotels, van het budget- tot het luxe segment (2 Sofitels waaronder het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 1 MGallery - The Convent Hotel Amsterdam, 9 Novotels, 18 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 1 Etap hotel en 2 Formule I hotels).



Ingezonden persbericht