De Telegraaf en Spits versterken positie in Amsterdam

06/02/2009 10:09

Telegraaf Media Nederland

Vanaf vandaag brengen De Telegraaf en Sp!ts in het verspreidingsgebied Groot Amsterdam iedere vrijdag een uitneembaar tabloid met specifiek Amsterdams nieuws uit. Een regionale nieuwsformule gericht op De Telegraaf-lezers thuis en de Sp!ts-lezers onderweg. Burgemeester Cohen van Amsterdam heeft het eerste exemplaar gisteravond in ontvangst genomen. Wekelijks zullen lezers op vrijdag worden voorzien van acht pagina's regionaal nieuws. Het Amsterdam Tabloid wordt uitgegeven in een oplage van 285.000 exemplaren en heeft een gemiddeld bereik van 735.000 personen.

Voor De Telegraaf is het een uitbreiding op het huidige Amsterdam-aanbod. Naast Metropool Sport op maandag en Regionaal Amsterdam (dinsdag, woensdag en donderdag) worden lezers op vrijdag nu voorzien van regionaal nieuws in Amsterdam Tabloid. Sales Director Philip van Poecke over de uitbreiding: "De regio Amsterdam staat in de belangstelling van onze lezers. Het verzorgingsgebied van Amsterdam is vele malen groter dan de stadsgrenzen. Door middel van deze uitbreiding hebben adverteerders de gelegenheid om hun doelgroepen op een kostenefficiënte manier te bereiken."

Voor lezers van Sp!ts is het regionale nieuws nieuw. Marc Roos, directeur Sp!ts: "Amsterdam vormt nu al een van onze sterkste gebieden, dus voor ons is het prachtig dat we dat op deze manier verder kunnen gaan uitbouwen. Extra informatie die relevant is voor Amsterdammers maakt Sp!ts nog completer voor deze groep lezers. Daarnaast wordt onze positie voor adverteerders nóg sterker. Onze bereikspositie in Amsterdam is recentelijk nog uitgebreid met het OV-netwerk van distributiepartner GVB Amsterdam. Voor adverteerders is het een uitgelezen kans om een grote groep regionale lezers te bereiken tegen een zeer aantrekkelijk tarief."

Het Amsterdam Tabloid bereikt gemiddeld 735.000 personen. De mogelijkheden voor adverteerders worden vanuit één salesteam in één pakket aangeboden tegen een zeer aantrekkelijk tarief voor een uniek combi-bereik van 39,8% van alle Amsterdammers (M/V 13+).

Bron: NOM DoelgroepMonitor 2007-II/2008-I

Over Sp!ts

Sp!ts wordt uitgegeven door BasisMedia B.V. en biedt 24 uur per dag het belangrijkste nieuws op het gebied van actualiteit, sport en entertainment. Sp!ts richt zich primair op reizigers in het openbaar vervoer die 's ochtends van huis naar werk of studie reizen. Sp!ts bereikt met haar krant dagelijks 1,7 miljoen lezers. BasisMedia B.V. is onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over De Telegraaf

Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2,2 miljoen Nederlanders. Telegraaf.nl is een van de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Samen met de special interest sites als AutoTelegraaf.nl, DFT.nl, Vacaturekrant.nl, Brixter.nl, Reiskrant.nl is Telegraaf.nl goed voor ruim 237 miljoen pageviews en ruim 3,2 miljoen unieke bezoekers per maand (NOM Print Monitor 2008-I / STIR augustus 2008). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, BasisMedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, 402Events, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV' netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en -platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.






Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (