Ingezonden persbericht


Persbericht

LogMeIn geeft preview Remote Support voor Android Smartphones op Mobile World Congress

Amsterdam, 10 februari 2009 - LogMeIn zal op het Mobile World Congress (MWC), van 16 tot 19 februari in Barcelona, laten zien hoe smartphone fabrikanten en mobiele providers LogMeIn Rescue+Mobile kunnen gebruiken voor het bieden van on-demand, op afstand ondersteuning voor Android-gebaseerde smartphones en mobiele apparaten.

LogMeIn Rescue+Mobile is een on-demand, web-based ondersteunende tool die wereldwijd wordt gebruikt door IT-organisaties en serviceaanbieders. Hiermee kan worden voorzien in directe ondersteuning op afstand voor smartphones, desktops, laptops en andere gegevensverwerkende apparaten die werken met Microsoft® Windows® en Apple® Mac® OS® X, of Windows Mobile®, Symbian en nu ook Android. Rescue+Mobile voorziet helpdeskmedewerkers van toegang op afstand, inclusief remote control over het apparaat van de eindgebruikers. Hierdoor kunnen problemen snel worden vastgesteld en gerepareerd of wordt de gebruiker geleerd hoe de smartphone of computer te bedienen.

"De groei in de smartphone technologie zal een aanzienlijke druk leggen op ondersteunende organisaties doordat besturingssystemen op hoog niveau geschikt zijn voor steeds meer geavanceerde toepassingen", aldus Stephen Drake, program vice president, Mobility & Telecom, IDC. "Verbeterde mogelijkheden voor ondersteuning op afstand moeten worden geplaatst op de short list voor iedere grote aanbieder van deze apparaten. Dit is nodig om de kosten te verminderen en de klanttevredenheid te verhogen."

Helpdeskmedewerkers die gebruik maken van LogMeIn Rescue+Mobile ter ondersteuning van hun smartphone-klanten noteerden, gemiddeld gezien, een stijging van de klanttevredenheid van 35%. Er is sprake van een stijging van 25% betreffende de 'eerste oproep afhandeling' en een lager gemiddelde met betrekking tot de afhandelingstijd(1). Het blijkt dat 97% van de mobiele gebruikers die zijn geholpen via LogMeIn Rescue de voorkeur geven voor de op afstand geboden hulp(2). Als gevolg hiervan zullen de mobiele gebruikers die hulp via LogMeIn Rescue+Mobile hebben ontvangen, hun service provider aanbevelen bij een vriend of familielid. De kans dat zij overstappen naar een andere aanbieder wordt tegelijkertijd kleiner(3).

"Uit de resultaten van onze servicedesks blijkt dat Rescue+Mobile helpt om een gefrustreerde en mogelijk ontevreden smartphone gebruiker weer tevreden te maken", zegt Richard Redding, Vice President en General Manager, Mobile for LorMeIn, Inc. "Wij geloven dat servicedesks die Android-gebaseerde apparaten ondersteunen, voordelen hebben bij het aanbieden van uitgebreide, op afstand ondersteuning voor hun gewaardeerde klanten."

LogMeIn Rescue voor Android wordt gedemonstreerd op stand 1G31 tijdens het Mobile World Congress

Beschikbaarheid
LogMeIn Rescue+Mobile voor Android is exclusief beschikbaar voor helpdesks gericht op Android-gebaseerde apparaten. Over LogMeIn, Inc.
LogMeIn is een toonaangevende leverancier van on-demand remote connectivity-oplossingen voor mobiele operators, het MKB, IT-dienstverleners en consumenten. LogMeIn-producten worden 'on-demand' aangeboden en zijn toegankelijk via een webbrowser. De LogMeIn reeks bestaat uit LogMeIn Free®, LogMeIn Pro®, LogMeIn Ignition®, LogMeIn Rescue®, LogMeIn IT Reach®, LogMeIn Backup®, RemotelyAnywhere® en LogMeIn HamachiTM. LogMeIn is gevestigd in Woburn, MA (USA) en heeft Europese vestigingen in Amsterdam en Boedapest. http://www.LogMeIn.nl.

BlackBerry, Windows, Symbian and Apple related trademarks, names and logos are the exclusive trademarks and properties of Research In Motion Limited, Microsoft Corporation, Symbian Software Limited, and Apple, Inc., respectively, and are registered and/or used in the U.S. and countries around the world.

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: Jakob@influx-pr.com, website: www.influx-pr.com

(1) Based on LogMeIn internal analysis of average survey results conducted by customers of Rescue+Mobile (2) Based on internal surveys conducted by a major wireless provider (3) Based on internal surveys conducted by a major wireless provider