Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

FedEx vernieuwt webtracking tools
Nieuwe verbeteringen online tracking tools en update FedEx Desktop applicatie

Amsterdam, 17 februari 2009 - FedEx Corrp. (NYSE: FDX) heeft nieuwe state-of-the-art tracking technologieën in gebruik genomen, waarmee klanten hun zendingen via internet, desktop computer of mobiele telefoon realtime kunnen volgen. Een nieuw onderdeel van de tracking mogelijkheden, die wereldwijd in 26 landen beschikbaar zijn, is een grafische weergave van de voortgang van de zending. Gebruikers kunnen nu tracking informatie bekijken die is gebaseerd op verschillende tijdzones, volgorde van delen van het verzendproces en gewichtsindelingen. Daarnaast kunnen tracking nummers opgeslagen worden, zodat deze bij een volgend bezoek niet opnieuw ingetypt hoeven te worden. 'We weten dat FedEx klanten meer duidelijkheid willen over de status van hun zendingen en dat ze de mogelijkheid willen zendingen te volgen op basis van voor hen belangrijke zaken,' zei Mark Colombo, senior vice president, FedEx Digital Access Marketing, FedEx Services. 'De kwaliteit en breedte van onze tracking tools blijft van cruciaal belang voor klanten.'

FedEx Tracking . . . ontworpen voor de klant
FedEx biedt een compleet pakket tracking tools. Bij het ontwerp ervan is de klant in gedachte gehouden. Onderzoek van FedEx toont aan dat de rol en werkgewoonten van klanten van directe invloed zijn op hoe zij de status van hun zendingen willen volgen.


* Consumenten in het algemeen, kleine bedrijven en ontvangers: Tracking op fedex.com vormt voor de meeste van deze klanten de oplossing. Op een gemiddelde dag krijgt fedex.com meer dan 6 miljoen tracking verzoeken, voor het merendeel afkomstig van ontvangers.
* Transportprofessionals: FedEx heeft ontdekt dat transportprofessionals behoefte hebben aan geavanceerde tracking tools met uitgebreide zoekmogelijkheden, datafiltering en automatische verversing van gegevens. De geavanceerde tracking binnen My FedEx maakt gebruik van Adobe Flex technologie om gebruikers een geconsolideerd overzicht van inkomende en uitgaande zendingen en zendingen van derden te bieden.
* Managers van kleine bedrijven en multitaskers:Klanten die verantwoordelijk zijn voor meerdere bedrijfstaken vertrouwen op FedEx Desktop om hun zendingen snel en eenvoudig vanaf hun desktop computer bij te houden. Door het gebruik van Adobe Air technologie biedt FedEx Desktop klanten het voordeel offline te kunnen werken en realtime verzendinformatie op hun desktop te ontvangen.
* Mobiele professionals: Deze gebruikersgroep, die continu onderweg is, heeft dezelfde informatiebehoefte als anderen, maar wil deze informatie op hun mobiel ontvangen. FedEx Mobile komt hieraan tegemoet en biedt dagelijks meer dan 20.000 gebruikers toegang tot tracking informatie en de mogelijkheid verzendlabels te maken, tarieven op te vragen en de dichtstbijzijnde FedEx Office of FedEx Express afgiftepunten te vinden. *

* Klanten, vooral mobiele professionals, hebben overal en altijd behoefte aan eenvoudige toegang tot informatie. Via het assortiment tracking tools van FedEx hebben klanten op meerdere manieren toegang tot informatie over de voortgang van hun zendingen, wat hen helpt de productiviteit te laten stijgen.


* FedEx Tracking . . . Geschiedenis in de maak
* Eind jaren '70 introduceerde FedEx een eenvoudig concept - dat informatie over een pakket net zo waardevol is als de zending zelf. Een concept met revolutionaire gevolgen.
* Al in een vroeg stadium zorgde FedEx ervoor dat klanten hun zendingen konden volgen door een gratis telefoonnummer te bellen, of ze nu computers of een vliegtuigmotor verzonden.
* In 1994, toen internet begon op te komen, lanceerde FedEx fedex.com als de eerste transportwebsite met tracking informatie, waarmee klanten zaken konden doen via internet.
* Klanten zagen de waarde en het gemak in en adopteerden fedex.com direct. Nog steeds groeit de website exponentieel. In 1995 kreeg fedex.com gemiddeld bijvoorbeeld 9.000 tracking verzoeken per dag. Tegenwoordig krijgt de website meer dan 15 miljoen unieke bezoekers per maand en verwerkt het meer dan 6 miljoen tracking verzoeken per dag.
* Handel op de baanbrekende fedex.com website blijft groeien. Op 23 december 2008 kreeg fedex.com het recordaantal van 9,8 miljoen tracking verzoeken, het hoogste aantal in de 14-jarige geschiedenis van de website. Daarnaast kreeg de applicatie in de maand december zes opeenvolgende dagen lang gemiddeld meer dan 8 miljoen tracking verzoeken per dag.
* Voor meer informatie en interactieve demonstraties van FedEx tracking, FedEx Desktop, FedEx Mobile en My FedEx kunt u kijken op fedex.com/nowyoucan.
- verder -

Over FedEx Corp. FedEx Corp. (NYSE: FDX) heeft voor klanten en bedrijven wereldwijd een breed aanbod aan mogelijkheden op het gebied van vervoer, e-commerce en zakelijke dienstverlening. Met jaarlijkse inkomsten van $39 miljard biedt het bedrijf geïntegreerde zakelijke oplossingen aan via een netwerk van ondernemingen die samen opereren en die gezamenlijk beheerd worden onder de bekende merknaam FedEx. FedEx wordt voortdurend genoemd onder de meest gewaardeerde en betrouwbare werkgevers ter wereld. FedEx stimuleert de meer dan 290.000 werknemers en onderaannemers om 'onvoorwaardelijk positief' gericht te blijven op veiligheid, de hoogste ethische en professionele standaard en de vragen en behoeften van de klanten en hun werkgebied. Ga voor meer informatie naar onze website news.fedex.com.


- # # # -


Ingezonden persbericht