Ingezonden persbericht


Geslaagde Bossche samenwerking LaSer Nederland en Koning Willem I College

Medewerkers LaSer Nederland uit Den Bosch ontvangen mbo-diploma Koning Willem I College

Den Bosch, 17 februari 2009 - Na een jaar hard studeren heeft een groep van 26 medewerkers van LaSer Nederland een mbo-diploma van het Koning Willem I College in ontvangst genomen. LaSer Nederland startte een jaar geleden met het kosteloos aanbieden van een éénjarige mbo-opleiding voor zijn (nieuwe) medewerkers. Het bedrijf zette in nauwe samenwerking met het Koning Willem I College een speciaal opleidingsprogramma op. Hierin combineren medewerkers werken en leren en kunnen zij in een jaar tijd een mbo-diploma behalen voor Commercieel Medewerker, differentiatie Contactcenter Medewerker.

LaSer Nederland heeft een eigen callcenter. Investeren in de kwaliteit van callcentermedewerkers staat hoog in het vaandel bij de organisatie. "Naast het aanbieden van goede arbeidsvoorwaarden voor onze medewerkers waren wij op zoek naar mogelijkheden om medewerkers te binden en boeien door ze te ontwikkelen en door te laten groeien", aldus Izaak van der Neut, Senior HR-adviseur bij LaSer Nederland. "Door de samenwerking met een professionele opleidingsaanbieder als het Koning Willem I College konden we een bedrijfsspecifiek opleidingstraject aanbieden waarin theorie en praktijk worden gecombineerd. Een mooier aanbod konden we niet wensen."

LaSer Nederland vindt ontwikkeling van medewerkers belangrijk en wil zijn personeel meer bieden dan alleen een goed salaris. Daarom is het initiatief gestart om kosteloos een éénjarige mbo-opleiding aan te bieden. De samenwerking tussen LaSer Nederland en het Koning Willem I College liep vanaf het begin vlekkeloos. Het succes zat onder andere in het regelmatige contact en overleg om het lesprogramma goed af te stemmen. Medewerkers kregen naast een wekelijks theoretisch gedeelte een aantal praktijkopdrachten. Daarnaast beschikten ze over een virtueel klaslokaal waarmee ze via internet informatie konden vergaren.

Vooral het praktische karakter van de opleiding is als zeer prettig ervaren. Interne vakspecialisten legden in gastcolleges direct een link tussen de praktijk en bijvoorbeeld marketingtheorie en -strategie. Daarnaast kreeg elke deelnemer een praktijkbegeleider toegewezen. Het vakkenpakket bestond uit communicatie, recht, geautomatiseerde informatieverwerking, marketing, telebusiness, Engels en consumentenkrediet. Ruim 80 procent van de deelnemende medewerkers heeft de opleiding met een positief resultaat afgerond.

###
Over LaSer Nederland
LaSer Nederland B.V. is een innovatieve serviceorganisatie die programma's voor aankoopfinancieringen, (co-branded) Visa creditcards, loyalty cards, online loyalty management & retail marketing services op maat aanbiedt. LaSer Nederland is een financiële instelling met retail-DNA. Het bedrijf werkt dan ook veel samen met grote winkelketens als Dixons, Gamma, IKEA en Media Markt. Callcentermedewerkers hebben veel contact met consumenten van onder andere deze retailketens. Met hun diensten kan men meer klanten bereiken, het gemiddelde kassabonbedrag verhogen en de klant langer aan zich binden. Zij werkt met gestandaardiseerde internet based oplossingen. Kredieten online of in de winkel, loyaliteitsprogramma's, klantenkaarten, creditcards... het zijn geen doelen op zich, maar middelen om de klantwaarde te verhogen.



Ingezonden persbericht