Nieuwe Technische Prijslijsten voor de Air Trade Centre Groep


Revolutionair systeem levert met minimale inspanning maximale kwaliteit

NIEUWERKERK AAN DEN IJSSEL, 20090217 -- Air Trade Centre International is een handelsorganisatie die actief is in 11 landen in Europa en daarbuiten op het gebied van luchtverdeeltechniek en aanverwante producten. Over enkele dagen verschijnen de eerste nieuwe Technische Prijslijsten van de Air Trade Centre Groep in Nederland en België die zijn gemaakt met het systeem Canvision. Vervolgens zullen vrijwel direct ook Air Trade Centre Groep vestigingen in de andere 10 landen hun eigen Technische Prijslijsten krijgen.

De Technical PriceLists kunnen met het nieuwe systeem zo snel gemaakt worden omdat zij gegenereerd worden vanuit een centrale database. In het verleden werkte de groep met klassieke prijslijsten, productcode, beperkte productinformatie en een prijs, zoals vele ondernemingen doen.

Anderhalf jaar geleden heeft de Groepsdirectie van Air Trade Centre besloten te investeren in een systeem dat ervoor moet zorgen dat vestigingen in elk land, op elk moment kunnen beslissen wanneer zij een nieuwe Technische Prijslijst willen uitgeven met een minimale inspanning en maximale kwaliteit. Het is een feit dat het beschikbaar stellen van technische informatie aan klanten sterk bijdraagt aan de klantenbinding.

Het Canvision systeem bestaat uit een drietrapssysteem. De eerste laag is een centrale database die alle beschikbare technische informatie classificeert, ordent en vervolgens via een heldere lay-out als datasheet laat zien. Een slimme zoekfunctionaliteit helpt de bezoeker van de Air Trade Centre website met het vinden van het juiste product. Vervolgens kan deze productinformatie gedownload worden. Deze database is inmiddels met negen talen gevuld en beschikbaar voor een ieder die de site bezoekt: www.airtradecentre.com.

De tweede laag is de webshop. De webshop is in feite dezelfde database als die van de datasheets, maar met een interface communiceert de database met het ERP systeem van Air Trade Centre en haalt daar de prijs- en voorraadinformatie vandaan. Deze informatie wordt geïntegreerd in de lay-out van de sheets. Via de interface wordt deze informatie realtime geüpdate.

De derde laag is de technische prijslijsten. Elk land kan zelf bepalen welke productinformatie zij in haar eigen prijslijst wil publiceren. Op één voorwaarde, namelijk dat de informatie uit de centrale database moet komen. Elk land "pikt" dus informatie uit de database en stelt zo haar eigen prijslijst samen. Dit gebeurt door "simpel" de delen van de database die niet in de prijslijst komen te staan op "niet publiceren" te zetten, dit dus per product, per productomschrijving en in elke taal die gewenst is. Eenmaal dat een land haar prijslijst heeft samengesteld, worden de prijzen via de interface geëxporteerd en toegevoegd aan de lay-out.

Tot slot heeft Canvision een PDF-generator aan het systeem toegevoegd waardoor het mogelijk is om, met één druk op de knop, de volledige catalogus als certified PDF's uit te draaien en te overhandigen aan de drukker. Drie weken later liggen de technische prijslijsten klaar om te versturen. Bezoekers van de website kunnen eveneens van ieder gewenst product de datasheet in pdf-formaat downloaden. Het resultaat is een enorme tijd- en dus geldwinst, maar veel belangrijker is dat de technische informatie en kennis nu voor klanten beschikbaar is, via de website en in gedrukte vorm. Dit "state of the art" systeem is exclusief ontwikkeld door Canvas Multi Media en Actium, Marketing en Communicatie Adviseurs uit Nederland.

Air Trade Centre Nederland maakt deel uit van Air Trade Centre International (*1994), een van oorsprong Nederlands bedrijf dat zich beweegt op het terrein van heating, ventilatie en airconditioning (HVAC). Het verkoopt eigen producten en diensten met een duurzaam karakter. Als totaalleverancier voor de HVACmarkt is de strategie gericht op duurzame relaties door Single Sourcing en een breed en diep assortiment. Air Trade Centre International heeft 11 vestigingen in Europa en daarbuiten. Voorts bestaan in 10 landen strategische allianties met een partnerbedrijf.