Generatie Einstein naar Amerika 19/02/2009 09:31

PR Newswire

SCHIEDAM, Nederland, February 19 /PRNewswire/ -- Generatie Einstein, winnaar van de "Marketing Literatuurprijs 2006" en in Nederland intussen een bestseller met meer dan 60.000 verkochte exemplaren, gaat nu ook in Amerika uitgegeven worden.

In zijn boek schrijft Boschma over de nieuwe generatie en de revolutie die zij teweeg gaan brengen. The world has changed. And the new generation understands this. They are Generation Einstein, they are faster more social and smarter and have adepted better than we have. Thats why they are called generation Einstein. The huge driving force that helped president Obama to keep the dream alive are the youngsters. His speachwriter is one of them! This is the first generation that is not talking about a revolution but is actually doing it from the inside out.

Marketing budgetten kunnen gehalveerd worden.

Generatie Einstein is voor marketeers in deze crisistijd een boek dat je de nieuwe generatie niet alleen doet begrijpen maar dat ook zeer praktische handvaten geeft voor als je echt met ze wil communiceren. Als je dit op hun manier doet, en bereid bent van hun te leren, zal je merken dat niet alleen het effect vele malen groter is dan op de ouderwetse manier, maar dat het ook veel voordeliger is. Alle marketing budgetten kan je, als je ze anders invult, gemakkelijk meer dan halveren.

De jury van de marketing literatuurprijs sprak bij de eerste bekroning van het boek al laaiend enthousiast de hoop uit dat het ook internationaal een succes zou worden. Nadat in 2008 een Spaanse uitgave het licht zag is nu Amerika aan de beurt.

"Het wordt niet zomaar een vertaling," aldus auteur Jeroen Boschma. "Ik herschrijf het oorspronkelijke boek naar de Amerikaanse situatie. Met Amerikaanse cases. Dit is ook voor de Spaanse uitgave gedaan. Het is niet alleen nodig, maar ook leuk en leerzaam: zoveel Nederlandse marketing of management boeken maken deze oversteek niet."

Boschma kiest bewust nu voor de oversteek naar Amerika met Generatie Einstein.

"De wereld is, na de voor ons oudjes als donderslag bij heldere hemel volkomen onverwachte financiële crisis, natuurlijk wel even een andere geworden. En het is weer uiterst verrassend als je merkt hoe helder Generatie Einstein hier tegen aankijkt. Je kan eigenlijk wel zeggen dat de jongeren een stap verder zijn dan wij, zullen we maar zeggen. De Einsteiners zien ons worstelen met het ineenstorten van onze op status, geld en macht gebaseerde maatschappij."

"In mijn ogen zou de oplossing voor deze crisis dan ook niet gezocht moeten worden in een terugtrekkende beweging naar het verleden, met de oude dogma's en reacties zoals nu vooral gebeurt. Maar zit de oplossing veel meer in een sprong naar voren met de lessen uit het verleden. Of, zoals Einstein zelf zei problemen van vandaag kunnen we niet oplossen met de kennis uit het verleden, en problemen in de toekomst kunnen we niet oplossen met de kennis van vandaag."

Aldus Jeroen Boschma.

Naast de vertalingen wordt er op dit moment wederom samen met mede auteur Inez Groen hard gewerkt aan maar liefs 4 nieuwe Nederlandse Generatie Einstein titels. Die allemaal nog dit jaar uitgegeven zullen gaan worden.

Ik ook van jullie! Is een boek waarin Generatie Einstein beeldend beschreven wordt n.a.v. de vele anekdotes van ouders en ook Einsteiners die na 1 van de honderden lezingen van het schrijvers duo aan hen werd verteld. De ander 3 zijn op specifieke doelgroepen gerichte boeken:

Welkom in de echte wereld van Generatie Einstein, Meester!

Een meer dan praktisch "hand"boek voor iedereen die iets wil leren aan en van de jeugd....

Welkom in de echte wereld van Generatie Einstein, Baas!

Een meer dan praktisch "hand"boek voor iedereen die baas (manager) of bovenbaas (directeur) en werkt met mensen die na 1987 zijn geboren.....

Welkom in de echte wereld van Generatie Einstein, Merk!

Een meer dan praktisch "hand"boek voor iedereen die nieuwe merken wil bouwen, en snapt dat je er met je "reasons to believe niet meer komt...

Persoonlijke uitnodiging van Prins Edward foundation is een grote eer.

Op 23 en 24 februari vind op initiatief van de prins Edward foundation op zijn Windsor Casttle de Future of youth policy conference plaats. Niet alleen is Jeroen de grote eer ten beurt gevallen om de inhoudelijke invulling van de conferentie mee vorm te geven maar is hij ook de keynote speaker. Uit 15 landen zullen 15 ministers voor jeugdzaken en 15 wetenschappers op dit vakgebied samen met 30 jonge golden award winnaars discussiëren over de toekomst van jongeren politiek.
Voor meer informatie kunt u rechtstreeks contact opnemen met Jeroen Boschma. Telefonisch op nummer +34-687532928, Per mail via jeroenboschma@gmail.com






-