FloraHolland


Productbijeenkomsten FloraHolland: Cyclaam, Bolchrysant en Azalea

FLORAHOLLAND (19 februari 2009) -
Er worden in 2009 circa een 20-tal product/keurbijeenkomsten georganiseerd. Het overkoepelende thema van de bijeenkomsten is de noodzaak van betrouwbaarheid van informatie in de breedste zin. Op 3, 4 en 5 februari vond de aftrap plaats met de seizoensproducten Cyclamen, Bolchrysant en Azalea.

De drie bijeenkomsten zijn goed bezocht. In totaal waren afgevaardigden aanwezig van ruim 100 bedrijven. Er zijn diverse onderwerpen aan bod gekomen. Zo zijn de marktsituaties per product belicht. Maar ook het belang en de diverse mogelijkheden van productpromotie ter verruiming van de afzet, zijn aan de orde gekomen.

Het aanleveren van correcte elektronische aanvoergegevens vormde een belangrijk onderdeel van de bijeenkomsten. Er is uitvoerig stilgestaan bij het gebruik van representatieve beelden op de klok en het gebruik van artikelcodes met een duidelijke omschrijving. Vooral voor Kopers op Afstand (KOA) blijkt nog vaak onduidelijkheid te bestaan over welk artikel het op de klok betreft.

Vanuit kwaliteitbegeleiding zijn onder meer actuele wijzigingen ten aanzien van de productspecificaties, kwaliteitsconstateringen en kopersklachten op gewasniveau besproken. Daarnaast zijn diverse (maatwerk) diensten voor de aanvoerders toegelicht, variërend van het verkrijgen van adviserende kwaliteit rapportages tot de mogelijkheid tot deelname aan sorteertrainingen.

Kortom, veelzijdige bijeenkomsten die door de aanwezigen bezegeld werden met een gemiddeld rapportcijfer van een acht.