KPN Hi gaat crowdsourcen op externe community GameZ.nl


AMSTERDAM, 20090224 -- CreativeCrowds lanceert vandaag om 15.00 een vernieuwend crowdsourcing concept in samenwerking met de externe community GameZ.nl (onderdeel van IDG Nederland). In dit concept wordt gebruikers van GameZ.nl uitgedaagd met zogeheten "challenges". Dit zijn vragen aan de community waarop de gebruikers van GameZ.nl ideeën en inzichten kunnen delen.

CreativeCrowds verbindt bedrijven met communities

"Het verbinden met communities op deze manier is wereldwijd uniek", stelt Carl Lens (Client director van CreativeCrowds). Er zijn al vele crowdsourcing websites opgezet door bedrijven, maar altijd als eigen community. Het opbouwen van een eigen community is lastig omdat het voor mensen niet duidelijk is wat ze aan zo'n community hebben. Het is voor bedrijven slimmer om zich open te stellen voor communities die al bestaan. In communities waar duizenden gebruikers praten over hun passie en waar gebruikers graag ideeën bedenken voor bedrijven.

KPN Hi is de eerste
In dit vernieuwende concept trapt KPN Hi als eerste af met de "Hi Challenge". KPN Hi is zeer benieuwd naar ontwikkelingen op het gebied van mobiele applicaties en games en de GameZ.nl community is `expert' op het gebied van gaming. KPN Hi zoekt naar ideeën waar ze zelf niet op gekomen zijn en die bruikbaar en uitvoerbaar zijn. Het doel is dus echt aan de slag te gaan met de beste ideeën. KPN Hi gaat zich hiervoor actief mengen in de dialoog om zo samen met de gebruikers ideeën uit te werken. In de "Hi Challenge" zullen gedurende een maand in totaal vier challenges worden geplaatst.

Crowdsourcing dialoog
Op de Hi challenge zal een ideeëndialoog plaatsvinden tussen KPN Hi en de gebruikers van GameZ.nl aan de hand van challenges. De eerste challenge is bijvoorbeeld "wat voor Hi Society mobile multiplayer game kan je verzinnen?". Gebruikers kunnen met ideeën komen en op andere ideeën raten en reageren. Ideeën vallen onder een 'CreativeCommons naamsvermelding 3.0' licentie. Dit betekent dat KPN Hi en ook anderen de ideeën mogen gebruiken en bewerken zolang ze de naam van de gebruiker erbij vermelden.

Quotes

Carl Lens (Client Director CreativeCrowds)

"Hi Society vinden we een goed marketingconcept, maar nu ook communities buiten het Hi.nl domein worden betrokken is volgens ons geweldig! We zijn trots dat Hi ons als partner ziet om deze stap te nemen."

Peter Pool (Hoofdredacteur GameZ.nl)

"Ik vind de manier waarop CreativeCrowds het aanpakt zeer interessant. Ik kijk erg uit naar de Hi Challenge en de ideeën van de GameZ community"


Over CreativeCrowds

CreativeCrowds is sinds 2007 de community insight company. CreativeCrowds heeft de overtuiging dat crowdsourcing, het samenwerken tussen bedrijven en consumenten, veel oplevert.

Consumenten komen meer en meer samen in online communities waar ze intensief praten over hun interesses. Deze consumenten zijn slim en creatief en hebben de bereidheid hun mening te delen met bedrijven. CreativeCrowds verbindt bedrijven en communities. Om te luisteren naar ideeën, om consumenten te betrekken en om insights te ontdekken.

CreativeCrowds heeft een community netwerk, een ideeënplatform en een team van experts. CreativeCrowds verbindt, stimuleert, geeft richting en analyseert.

De Hi Challenge staat op http://www.gamez.nl/page/creativecrowds (registratie verplicht)





Ingezonden persbericht