Ingezonden persbericht


Persbericht

Zestig gezinnen verbouwen met hulp van HORNBACH

Nieuwegein, 27 januari 2009 - Na de reeks van veelbesproken televisiereclames heeft HORNBACH de smaak te pakken. De doe-het-zelf-keten maakte vandaag bekend het nieuwe SBS 6-programma De Verbouwers XXL te sponsoren. Volgens de makers een overtreffende trap van het bestaande aanbod in dit genre.

Zestig gezinnen uit alle provincies gaan in het programma met elkaar de strijd aan om de beste verbouwing van Nederland. In panden die uiteen lopen van een rijtjeshuis in Friesland tot een landgoed in Limburg. De verbouwing die volgens de jury op de meest originele wijze is uitgevoerd, het meest technisch innovatief is, kwalitatief goed in elkaar steekt en ook nog tot een flinke waardevermeerdering heeft geleid, wint de strijd.

Het sponsoren van dit programma past bij de bedrijfsfilosofie dat HORNBACH bij uitstek de partner is voor grote klusprojecten. "De grootschalige opzet van het programma spreekt ons als megabouwmarkt en tuincentrum natuurlijk erg aan. Met het programma willen we laten zien dat de Nederlandse klusser voor ieder project in huis of tuin bij HORNBACH op het juiste adres is." zegt Evert de Goede, directeur van HORNBACH Nederland. "HORNBACH biedt de middelen waarmee mensen hun creativiteit de vrije loop kunnen laten. Waarmee ze hun dromen en ideeën kunnen verwezenlijken."

Verkoopmedewerker Theo Jansen van HORNBACH maakt deel uit van de 3-koppige jury in het programma De Verbouwers XXL. Hij zal met zijn jarenlange ervaring een deskundig oordeel geven over de talrijke verbouwingen.

De Verbouwers XXL is vanaf woensdag 25 februari om 20.30 uur te zien bij SBS 6. Kijk voor meer informatie op www.deverbouwersxxl .nl.

Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke onderneming die veel waarde hecht aan tradities. De netto concernomzet van de HORNBACH HOLDING AG is in het boekjaar 2007-2008 (1 maart 2007 t/m 29 februari 2008) met 2,9% gestegen naar 2,62 miljard euro. In het concern werken meer dan 13.000 mensen. De grootste operationele dochter, HORNBACH-Baumarkt-AG, heeft op dit moment 127 bouw- en tuincentra in negen Europese landen. Daarnaast zijn er in de regio Zuidwest-Duitsland nog eens 18 groothandelsmarkten voor bouwmaterialen. HORNBACH kan als het enige beursgenoteerde familiebedrijf binnen de top tien in de doe-het-zelfbranche terugkijken op een bedrijfshistorie van vijf generaties.