Zelfs met ontslagen moeten bedrijven ook op andere posten besparen om de recessie de baas te blijven

26/02/2009 07:02

PR Newswire

AMSTERDAM, February 26 /PRNewswire/ --


- Regus meldt besparingen tot 60 procent op facilitaire kosten als

bedrijven gebruik gaan maken van flexibele werkplekken

In het kielzog van de wereldwijde recessie snoeien bedrijven in de

loonkosten en zoeken ze naar besparingen op andere grote uitgaven die een

stempel drukken op de balans. Regus, 's werelds grootste leverancier van

volledig ingerichte kantoorruimtes meldt dat zijn klanten tot wel 60 procent

op hun facilitaire kosten besparen door zich te wagen aan flexibele

werkplekken.

"Voor de meeste bedrijven maakt vastgoed de op één na grootste vaste

kostenpost uit," aldus algemeen directeur van de Regus Group, Mark Dixon.

"Met de introductie van een flexibel werkplekmodel, met flexibele

werkplekken, thuiskantoren of andere mobiele strategieën, stelt Regus haar

klanten in staat om de facilitaire kosten drastisch te verlagen."

Julio Gonzales, directeur van Miramar Securities, een full service

Investeerder, erkent de voordelen die Regus te bieden heeft boven het huren

van traditionele kantoorruimte. Nadat hij aan den lijve ondervond welke

kosten gemoeid zijn met het opzetten van een kantoor, besloot Gonzales zijn

hoofdkantoor te verhuizen naar een instapklaar Regus business centre,

volledig uitgerust met de meubels, internet- en telefoonaansluiting, de

zakelijke apparatuur, en de administratieve ondersteuning die hij nodig had.

"De Regus-kantoren hebben onze marges behoorlijk verbetert," zegt

Gonzales. "Het personeel van Regus is uitzonderlijk goed geschoold waardoor

mijn HRM-taken worden verlicht en dat bespaart me een hoop tijd - ik hoef

geen rekening meer te houden met vakantiedagen, ziekteverzuim en

prestatieproblemen. Dankzij Regus kan ik me meer richten op het

omzetplaatje."

"Miramar Securities richt zich op haar directe zakelijke behoeften en

deze strategie levert meteen een positief resultaat op," zegt Dixon. Gezien

het huidige economische klimaat mag het dan onvermijdelijk zijn om te snoeien

in de loonkosten, maar deze aanpak blijft een oplossing op korte termijn. "De

gevolgen van grootschalige ontslagen kunnen een snel herstel van een bedrijf

op de lange duur tegenhouden. Bedrijven moeten de balans nauwgezet

nalopen om te zien hoe ze het beste hun kosten in de hand kunnen houden.

Facilitaire kosten moeten hierbij niet over het hoofd worden gezien."

Of het nu een volledig ingericht kantoor, een virtueel kantoor dat een

klant voorziet van een zakelijk adres, vergaderruimte, of faciliteiten voor

videoconferencing betreft; bedrijven gebruiken de producten en diensten van

Regus om geld te besparen en nieuwe zakelijke kansen aan te pakken waardoor

hun inkomsten zullen groeien.

Dixon zegt dat een vastberaden bedrijf niet gaat zitten wachten tot de

recessie voorbij is. Een vastberaden bedrijf baant zich groeiend een weg uit

deze recessie door een nieuwe markt op te gaan, nieuwe mogelijke klanten te

benaderen en door zijn dienstverlening uit te breiden. En dit allemaal om de

inkomsten te laten groeien. "Klanten gebruiken onze instapklare ruimtes om

nieuwe kantoren te openen en hun bedrijf te laten groeien op een snelle,

veilige, en kosteneffectieve manier," voegt Dixon toe.

Tijdens de huidige financiële crisis hebben bedrijven het moeilijk

als ze te maken hebben met een vaste huur en een teveel aan kantoorruimte.

Dixon waarschuwt bedrijven om te leren van hun vastgoedvergissingen en zegt:

"Deze recessie zou een verandering teweeg moeten brengen in hoe een

onderneming beslissingen aangaande vastgoed neemt. De duurste

vastgoedverplichting is een leeg gebouw," concludeert Dixon.

Over The Regus Group

Regus is wereldmarktleider in het aanbieden van flexibele oplossingen

voor werkplekken. Regus beschikt over producten en services die uiteenlopen

van volledig ingerichte kantoorruimtes tot professionele vergaderruimten,

business lounges en het grootste netwerk van studio's voor videoconferencing.

Regus biedt een nieuwe manier van werken, of dit nu van thuis uit, onderweg

of vanuit een kantoor is.

Naast klanten als Google, GlaxoSmithKline, en Nokia verleent Regus

diensten aan duizenden groeiende kleine en middelgrote ondernemingen, die hun

kantoor- en werkplekbehoeften uitbesteden aan The Regus Group. Hierdoor

kunnen zij zich concentreren op hun kernactiviteiten.

Meer dan 400.000 klanten profiteren elke dag weer van de faciliteiten die

Regus aanbiedt op 1.000 locaties, in 450 steden in 75 landen. Het stelt

individuen en ondernemingen in staat om te werken waar, hoe, en wanneer zij

dat willen.

Zie www.regus.nl voor meer informatie.

Nathalie Renson van The Regus Group, +33-1-70-92-39-37, nathalie.renson@regus.com






-