Ingezonden persbericht


Chain Connection: 'hardnekkig slecht imago telemarketing is onterecht'

Blij met telemarketing

Utrecht, 26 februari 2009 - Zit je net aan het eten, wordt er door een telemarketingbureau gebeld. Of je bent geconcentreerd aan het werk, of er belt iemand met een fantastisch aanbod. Irritant, of niet? 'Hoeft absoluut niet', zegt Hennie Jansen van Chain Connection. 'Sluit aan bij de behoefte van het bedrijf, en ze zijn blij dat je belt'. Dat is ook de belangrijkste conclusie van het Whitepaper Telemarketing dat het bedrijf onlangs publiceerde.

Uit ervaring blijkt dat veel gesprekken uit opportunisme worden gevoerd, zonder dat de telemarketing agent zich echt heeft verdiept in de behoefte van zijn of haar gesprekspartner. Het gesprek wordt dan als storend ervaren. Wanneer men echter de tijd neemt en zich goed verdiept in de behoefte van de gesprekspartner, is de slagingskans van een goed gesprek al veel groter, zo blijkt uit de white paper Telemarketing dat Chain Connection onlangs publiceerde.

Onterecht beeld

Chain Connection geeft in de white paper een beeld van telemarketing in de 21e eeuw. De geschiedenis van dit marketinginstrument wordt besproken, de zelf- en overheidsregulering en de veranderingen sinds de komst van internet. Chain Connection is van mening dat er een onterecht beeld bestaat over telemarketing. "Vaak wordt het op een verkeerde manier ingezet, waardoor de slechte reputatie blijft bestaan", aldus Hennie Jansen.

Stappenplan
De white paper sluit af met een praktisch stappenplan, waarmee bedrijven hun telemarketingactiviteiten succesvol kunnen maken. "Het gaat dan niet alleen om het benaderen van de juiste doelgroep", zegt Hennie Jansen. "Het trainen van de telemarketeers is net zo belangrijk. Dat soort ingrediënten zorgen juist voor een succesvolle actie."

Geïnteresseerden kunnen de white paper Telemarketing bestellen via Chain Connection, tel. 030 - 254 66 17, of info@chainconnection.nl of downloaden vanaf www.chainconnection.nl