Gemeente Grave

Praat mee over dienstverlening gemeente Grave

Graag willen wij met u van gedachten wisselen over onze dienstverlening. Doen we het goed of juist niet? Wat kan er in uw ogen beter of wat zou u graag anders zien? U als inwoner kunt het beste beoordelen hoe de kwaliteit van onze dienstverlening is. Dat horen wij graag van u tijdens een van de discussieavonden die we organiseren.

Â

Dienstverlening. Een breed begrip. De gemeentelijke dienstverlening strekt zich uit van het verstrekken van paspoorten tot het aanleggen van wegen. Van het uitgeven van evenementenvergunningen tot het ontwikkelen van nieuwe woonwijken. Van het uitbrengen van een gemeentegids tot het plaatsen en onderhouden van lantaarnpalen en schoolgebouwen. Geen bedrijf of organisatie met zoân breed dienstverleningspakket als een gemeentelijke overheid.

Â

Gemeenten in Nederland, en zo ook de gemeente Grave, proberen de kwaliteit van hun dienstverlening zo hoog mogelijk te houden. Dat neemt niet weg dat er wel eens fouten gemaakt worden. Of dat we, omdat we sommige dingen al jarenlang zo doen, een beetje blind zijn geworden voor ons eigen handelen. Of dat we u verzuimen uit te leggen waarom we een bepaald probleem niet oplossen, bijvoorbeeld omdat dat niet tot ons takenpakket behoort. Kortom, er kunnen diverse redenen zijn waarom onze dienstverlening anders of beter kan. En dat horen we graag. Om er van te leren. En om het in het vervolg anders te doen.

Â

De avonden die wij voor ogen hebben, gaan dus over de gemeentelijke dienstverlening en niet over politiek of beleid. U zult als gesprekspartner dan ook geen raads- of collegeleden treffen maar ambtenaren. De avond wordt geleid door de gemeentesecretaris (de hoogste ambtenaar) de heer G. Hubers. Hij zal de avond ook van een inleiding voorzien. Daarin zet hij uiteen wat precies de rol van ambtenaren is ten opzichte van het college en de gemeenteraad. Deze inleiding is ook bedoeld om de kaders aan te geven waarbinnen de discussie zich afspeelt. Die discussie wordt vervolgens aan de hand van enkele stellingen gevoerd. Door de gemeente is een onafhankelijk discussieleider ingehuurd die de discussie in goede banen moet leiden. En zo gaan wij met u praten over het boeiende en brede terrein van de gemeentelijke dienstverlening. Om naar u te luisteren en om er van te leren. Van de avonden worden verslagen gemaakt die via deze website gepubliceerd worden.

Â

Er worden vijf discussieavonden georganiseerd. Zie het overzicht. Eén avond voor de inwoners van Grave-stad en de wijken, drie avonden voor elk afzonderlijk kerkdorp en één avond specifiek gericht op ondernemers en bestuurders van scholen, instellingen e.d. Deze indeling is zo gemaakt om iedereen de kans te geven mee te praten. Mocht u op een bepaalde avond niet kunnen dan is het geen bezwaar als u aanschuift op een van de andere avonden.

Â

Doelgroepen

Locatie

Datum

Aanvang

Grave-stad en wijken

Palazzo, Grave

Wo 8 april

20.00 uur

Velp

ât Trefpunt

Do 9 april

20.00 uur

Gassel

De Viersprong

Wo 15 april

20.00 uur

Escharen

Dorpshuus

Do 16 april

20.00 uur

Ondernemers / scholen / instellingen e.d.

Palazzo, Grave

Do 23 april

20.00 uur

Â

Om een beeld te hebben van het aantal mensen dat wij kunnen verwachten, vragen wij u zich aan te melden. Dat kan op verschillende manieren:


- Via dit digitale formulier.


- Telefonisch bij de heer H. Ruijs (ma t/m do), beleidsmedewerker Communicatie, tel 477214.


- Per e-mail aan h.ruijs@grave.nl


- Met een kort briefje aan Gemeente Grave, Postbus 7, 5360 AA Grave o.v.v. Discussieavond dienstverlening.

Vergeet niet â als u van een van de twee laatste mogelijkheden gebruik maakt â om aan te geven op welke avond u komt. Vul ook uw naam, telefoonnummer en/of e-mailadres in. Dan kunnen we u bereiken, mocht dat nodig zijn. Wij hopen u op een van de avonden te mogen begroeten.

Â

Informatie Dhr H. Ruijs, Beleidsmedewerker Communicatie, (0486) 477 214, h.ruijs@grave.nl