Persberichten


Comfort Zone wint Estetica Beauty Innovation Award 2009

Publicatiedatum: 30-03-2009

Utrecht - 30 maart 2009. Comfort Zone is de winnaar van de Estetica Beauty Innovation Award 2009. Zij ontvingen vandaag tijdens de vakbeurs Beauty Trade special de prestigieuze award voor hun product Skin regenis, een anti-aging product dat bestaat uit twee serums, één voor de dag en één voor de nacht. De Estetica Beauty Innovation Award, die dit jaar voor de tweede keer wordt uitgereikt, is een inititatief van VNU Exhibitions Europe, leveranciersorganisatie BT&EA en de Nederlandstalige uitgave van het Italiaanse trendmagazine Estetica. Zij hebben deze prijs vorig jaar in het leven geroepen om nieuwe, innovatieve professionele cosmetica producten, die gelanceerd worden tijdens Beauty Trade special, extra in de spotlights te zetten. Met deze prijs onderstrepen de drie initiatiefnemers het belang van innovatie in de professionele verzorgingsbranche. Beauty Trade special vindt plaats van 28 tot en met 30 maart 2009 in Jaarbeurs Utrecht.

Vertraging van het verouderingsproces
De jury koos unaniem voor Skin regenis van Comfort Zone, omdat hierbij gebruik gemaakt is van sirtuins oftewel proteïnen, waarvan nog maar net ontdekt is dat ze een belangrijke rol spelen bij de overleving van cellen. De cellen krijgen als het ware extra tijd om zich te herstellen, waardoor het verouderingsproces kan worden vertraagd. Volgens de jury richt Skin regenis zich met één serum voor de dag en één voor de nacht ook op de biologische klok van de huid. "De huid heeft overdag immers aan heel andere dingen behoefte dan 's nachts." Maar de jury is ook erg gecharmeerd van het uiterlijk van het winnende product. "De verpakking is een genot om naar te kijken, het heeft een hippe wellness uitstraling en spreekt ook de jongere doelgroep aan", aldus de jury.

Egaliseren van de huid
De tweede plaats is voor Dermalogica met het product Powerfoliant uit de ChromaWhite lijn. Zoals de jury haar keuze toelicht: "Dit product past helemaal in de trend van nu om de huid te egaliseren en te verhelderen." Het product is niet alleen voor de oudere huid, maar juist ook voor een jonge huid met bijvoorbeeld verkleuringen, sproeten of een zwangerschapsmasker geschikt. Ook hier viel de jury weer voor de verpakking. "Met slechts één druk op de dop komt het poeder in de vloeistof. Je hoeft alleen maar te schudden, het dopje eraf te halen, het pipetje erop te zetten en Powerfoliant is klaar voor gebruik. Zeer innovatief", aldus de jury.

Gezichtsmasker voor mannen
Op de derde plaats is Pureface Mask geëindigd van Skintech, een Zwitsers merk speciaal voor mannen met een echte wellness uitstraling. Dit innovatieve twee-in-één masker verwijdert op zachte wijze dode huidcellen en onzuiverheden, maar het hydrateert en tonifieert ook. Het kan zelfs onder de douche gebruikt worden. Volgens de jury daardoor ideaal voor mannen: "Mannen gebruiken niet snel een masker dat een kwartier moet inwerken. Daarnaast voelt de textuur heerlijk aan en is de geur echt mannelijk. Samen met de stoere verpakking zal dit product veel mannen aanspreken."

Uit meer dan 40 inzendingen in totaal heeft de vakjury, bestaande uit Agnes Frenkel van vakblad Esthéticienne, Corina Kuipers van vakblad Kosmetiek en Saskia Petit van vakblad De Schoonheidsspecialist 10 producten genomineerd. Vervolgens is een speciale consumentenjury bijeengekomen om de genomineerde producten te testen en hieruit de drie winnaars te selecteren. De consumentenjury bestaat uit Sabina Huf, Chef pilot Beautydesk Sanoma Uitgevers (o.a. Margriet, Viva, Flair, Cosmopolitan, Nouveau, Yes, Fancy, Zin en Felderhof), Anneloes Tas van Mooie Woorden en beautyredacteur van o.a. Jan, Avantgarde en Marie-Claire en tevens bestuurslid van de VCJ (Vereniging Cosmetica Journalisten) en Sylvia Platjouw, journaliste van Santé en daarnaast ook secretaris van de VCJ. De ingezonden producten zijn beoordeeld op innovatie, verpakking en uitstraling, ingrediënten en merchandise.

Beauty Trade special vindt plaats van 28 tot en met 30 maart 2009 in Jaarbeurs Utrecht. Meer informatie: www.beautybeurzen.nl.

---


Noot voor de redactie (