Ingezonden persbericht


B2B & B2C

Hoe besparen op marketing en toch je merk versterken?

PIM - 31 maart 2009 - Utrecht

Marketing Resource Management staat volop in de langstelling en het besef dat marketing efficiënter en effectiever kan en moet zijn, groeit alom. Na eerst de kaders van het begrip MRM te hebben gemaakt, gaat de MRM Vakgroep nu een aantal thema's uitwerken waarin steeds de vraag centraal staat "Hoe kan MRM dit thema ondersteunen?".

Ontvangst: Vanaf 17:30 uur
Start programma: 18:00 uur


- inleiding door Chris Goes van de MRM Vakgroep.


- Wat is "Marketing Resource Management" en hoe kun je de marketing inspanningen mean en lean houden,
door Frans Riemersma en Romek Jansen, beiden van MRM Logiq.


- "Het Rabomerk en MRM", een boeiende inkijk in de realisatie en toepassingsmogelijkheden van een MRM aanpak voor een retailbank. Agniet Niemeijer, programmamanager Online & MRM, Rabobank.


- "Wereldwijd efficient en consistent merken beheren" Margot Haest, Communication marketing Manager van Bison International laat zien hoe MRM merkbeheer kan ondersteunen

Pauze om 19:00 uur


- "Optimalisatie van online brand communicatie in een B2B-omgeving". Gauthier Fobe, Communications Specialist Kodak, gaat in op specifieke aspecten van online marketing waarbij MRM ondersteunend is


- Het feitelijke gebruik van MRM bij branding bij Nederlandse marketeers.
de actuele uitkomsten van marktonderzoek uiteengezet door Hans van den Berg van Syncforce


- Ronde Tafel-discussie o.l.v. Michiel van de Watering (Accountable Marketing) met bovengenoemde vier marketeers en Erwin Redeman, Programma Manager Nijenrode.

Afsluiting met borrel/hapje: tussen 21.00 - 21.30 uur.

Locatie: bij hoofdsponsor Cendris, Utrecht.

De aanwezigen ontvangen, aan het eind van de avond, gratis het boek: Marketing Resource Management, the noble art of getting things done in marketing, efficiently. Inschrijven: www.pimonline.nl


---

Platform Innovatie in Marketing
Drs. Peter Verhaagen

M. 06-54 300 588