Ingezonden persbericht


Persbericht

Nederland eet meer taart ondanks recessie

- online verkoop Multi-Vlaai groeit explosief -

Sevenum, 3 april 2009 - Er valt nog genoeg te vieren in Nederland. Multi-Vlaai, leverancier van dagverse vlaaien en taart, zag haar online verkopen flink stijgen in de eerste maanden van 2009. In januari realiseerde het bedrijf 21% meer omzet dan in januari 2008, in februari was het 23% meer dan in dezelfde maand het jaar ervoor en in maart is het online omzetrecord gebroken en is de online verkoop met 25% toegenomen ten opzichte van vorig jaar maart.

De best verkopende vlaai van de afgelopen maanden was de appelkruimelvlaai, kort gevolgd door aardbeienslagroomvlaai en de Bounty-Islandvlaai.

Maandelijks verkoopt Multi-Vlaai nu gemiddeld meer dan 30.000 vlaaien via haar online kanaal. Deze vlaaien worden iedere dag in Sevenum, Limburg, gebakken en vervolgens in alle vroegte en iedere dag vers geleverd aan de 116 winkels van Multi-Vlaai in heel Nederland. Deze winkels dragen zorg voor het bezorgen van de online bestellingen van het gebak, zowel thuis als op het werk.

31 maart heeft Multi-Vlaai haar vernieuwde website gelanceerd (http://www.multivlaai.nl) die gemakkelijker is in gebruik en de mogelijkheid biedt tot het betalen via Ideal. Het assortiment is daarnaast uitgebreid met 2 soorten vierkante slagroomtaart. Op de nieuwe website kunnen klanten afbeeldingen maken of eigen foto's uploaden, die op de taart aangebracht worden in eetbare print. Hiermee wil het bedrijf inspelen op de vraag naar gepersonaliseerde taart.

"Er zijn nog lichtpuntjes in deze recessie en daar is ons online verkoopsucces er één van," zei Erwin van Cooth, Marketing Manager Multi-Vlaai Retail. "We kunnen uit de stijgende verkoop afleiden dat er nog steeds volop aanleiding is tot trakteren in Nederland, en dat men daarbij dus steeds vaker aan het uitdelen van Multi-Vlaai denkt. Met de nieuwe slagroomtaarten, voor het eerst in onze geschiedenis vierkant, bieden we onze klanten een nog uitgebreidere keuze om hun feest nog leuker te maken."

De nieuwe website is onderdeel van een nieuwe marketingstrategie van Multi-Vlaai die op het punt staat uitgerold te worden in het land.

(338 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Multi-Vlaai
Multi-Vlaai (http://www.multivlaai.nl) is leverancier van dagverse vlaaien en taart en heeft 116 vestigingen in Nederland waar taarten kunnen worden afgehaald. Daarnaast kunnen vlaaien online besteld worden en op het werk of thuis worden bezorgd. Multi-Vlaai heeft een ruim assortiment van 43 verschillende soorten vlaaien en twee formaten vierkante slagroomtaarten met persoonlijke afbeelding (op bestelling). Sommige Multi-Vlaai winkels verkopen ook bonbons van het befaamde Belgische merk Leonidas. Zo heeft Multi-Vlaai iets voor bij de koffie en voor ná de koffie.

Multi-Vlaai heeft kwaliteit en ambachtelijkheid hoog in het vaandel staan. De vlaai komt nog steeds dagelijks vers uit Limburg.

Voor meer informatie, een interview of fotomateriaal kunt u kijken op http://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/Multi-Vlaai/Nederland-eet-meer-taart-ondanks-recessie/n/3987 of contact opnemen met LEWIS PR:

Ilona de Bok, of Renate van der Wal
e-mail: ilonadb@lewispr.com / renatew@lewispr.com tel: 040 235 46 00

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com
Wire: www.lewiswire.com/nl
Kijk voor high res beeldmateriaal op: http://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/Multi-Vlaai/Nederland-eet-meer-taart-ondanks-recessie/n/3987