Scarlet voert geen tariefsverhogingen door


LELYSTAD, 20090403 -- Telecommunicatiebedrijf Scarlet heeft met verbijstering via de media mogen vernemen dat KPN haar eindgebruikertarieven verhoogt. Scarlet is wel in staat met een scherp tarief en vooral een goed en helder product te concurreren op de consumentenmarkt en kondigt dan ook aan haar tarieven niet te zullen verhogen. Scarlet verwacht in staat te zijn een open huis te bieden aan de klanten die door de prijsverhoging zullen (mogen) opzeggen bij KPN.

Managing Director Matthijs Kamp: "Scarlet is een gezond bedrijf en zelfstandig draaiend in de Nederlandse markt. Meerdere merken op de Nederlandse markt zijn dit niet en de vraag is of de consument dit voldoende doorheeft. Scarlet zal alles op alles zetten om de concurrentie in Nederland op een hoger niveau te krijgen. Aan onze inspanningen zal het niet liggen. Daarnaast hebben we uiteraard wel een goede set spelregels nodig, deze vormen de basis."

Het is dan ook hoog tijd voor een herevaluatie van de spelregels op de Nederlandse telecommunicatiemarkt. KPN blijft anders eenvoudigweg een monopolist die alle ruimte krijgt om dat te doen wat ze kennelijk kan doen: de prijzen verhogen.

De marktanalyses van OPTA en de prijsspelregels voor KPN zijn op dit moment nagenoeg allemaal voorgelegd aan de rechter.

Over Scarlet
Scarlet is sinds 1992 actief op de telecommunicatiemarkt in Nederland. Scarlet biedt een compleet gebundeld dienstenpakket voor de consumenten, bestaande uit vaste telefonie, mobiele telefonie en Internetdiensten, genaamd Scarlet One.

www.scarlet.nl