Imtech NV

Published: 14:37 03.04.2009 GMT+2 /Source: Imtech N.V. /AEX: IMUN /ISIN: NL0006055329

Imtech-wervingscampagne 'thedutchguy.nl' succesvol

Tweede prijs Gouden Loeki februari / Nominatie landelijke Gouden Loeki 2009 60.000 bezoekers 'thedutchguy.nl' / Bijna 2.000 CV's in februari en maart

Gouda, 3 april 2009 - Imtech (technische dienstverlening in Europa) maakt bekend dat zijn grootschalige Nederlandse wervingscampagne 'thedutchguy.nl' een groot succes is.

Gisteren heeft Imtech officieel vernomen dat het de tweede prijs heeft gekregen voor zijn wervingsspot 'Jacht' in de Gouden Loeki wedstrijd voor de maand februari 2009. Dit is een wedstrijd voor de meest populaire televisiereclame in Nederland. Uit tien genomineerden werd Imtech - na Ahold en voor Gamma - als top-3 spot in de maand februari beoordeeld door Nederlandse TV-kijkers. In december 2009 strijdt Imtech met andere maandelijkse top-3 winnaars voor de titel 'winnaar Gouden Loeki 2009'. Het is de eerste keer dat een technische onderneming voor deze reclameprijs in aanmerking komt.

'thedutchguy.nl'
Met de 'thedutchguy.nl' maakt Imtech duidelijk dat het in Nederland hard op zoek is naar technische probleemoplossers (monteurs, technici en ICT-ers) voor haar zeer diverse en deels internationale technische (top)projecten. Vanaf eind januari 2009 tot en met eind maart 2009 werd met twee wervingsacties - 'Jacht' en 'Racecircuit' - een onderscheidende 'buzzcampagne' gevoerd. Naast TV (900 spots) werden hierbij ook radio (400 spots) en een uitgebreide webvertisingcampagne (een brede online campagne met banners en andere uitingen op tientallen relevante sites) ingezet. Alle geïnteresseerden werden verwezen naar de actiesite 'www.thedutchguy.nl'. Dit is een speciale site waarop naast informatie over (banen bij) Imtech en een aantal projecten ook een (technische) opdracht aanwezig was waarmee bezoekers kans maakten op een compleet verzorgde stage op een hightech jachtwerf in Moskou of een kijkje achter de schermen bij een racewedstrijd in Portugal. Op dit moment verblijven de prijswinnaars van de eerste actie in Moskou.

Enorme respons
De campagne kent een enorme respons:
ruim 60.000 bezoeker op de actiesite 'www.thedutchguy.nl' waarvan er 18.000 aan de prijsvraag deelnamen; een toename van 600% van de jobsite van Imtech;
een toename van 58% van het bezoek aan de corporate website www.imtech.nl; bijna 2.000 ontvangen CV's in de maanden februari en maart 2009; de aanname van vooralsnog tientallen nieuwe medewerkers en nog eens honderden lopende sollicitatieprocedures;

Waarom Imtech nu werft
In februari 2009 heeft Imtech bekend gemaakt dat zijn orderportefeuille met 18% is toegenomen tot ruim 4,5 miljard euro. Imtech kent nog honderden openstaande vacatures in Nederland die het juist in deze economisch gezien mindere tijd wil invullen. Doelstellingen van de campagne-aanpak waren: het creëren van bekendheid van en rumoer rondom (het merk) Imtech als werkgever; het werven van honderden liefst ervaren (maar ook startende) monteurs, technici en ICT-ers op MBO en HBO-niveau; het zorgen voor binding en trots bij de huidige medewerkers, 'the dutch guys' van Imtech; het creëren van een structurele voorkeurspositie bij monteurs, technici en ICT-ers op MBO en HBO-niveau.

In Nederland telt Imtech (in totaal 22.500 medewerkers) momenteel circa 8.000 medewerkers. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met 'De PersoneelZaak', een in arbeidsmarktcommunicatie gespecialiseerd reclamebureau uit Rotterdam.

Meer informatie

www.thedutchguy.nl/preview
www.thedutchguy.nl

Pieter Koenders
Manager Corporate Communications
T: +31 655 74 65 85
E: pieter.koenders@imtech.eu
www.imtech.eu

Profiel Imtech
Imtech N.V. is een Europese technische dienstverlener op het gebied van elektrotechniek, ICT en werktuigbouw. Met meer dan 22.500 medewerkers realiseert Imtech opbrengsten van circa 3,8 miljard euro op jaarbasis. Imtech heeft sterke posities in de markten buildings, industry en infra/traffic in de Benelux, Duitsland, Oost-Europa, Scandinavië, de UK, Ierland en Spanje en in de mondiale maritieme markt. In totaal bedient Imtech 19.500 klanten. Imtech biedt toegevoegde waarde in de vorm van integrale en multidisciplinaire totaaloplossingen die leiden tot betere bedrijfsprocessen en meer rendement voor opdrachtgevers én van de klanten die zij op hun beurt bedienen. Imtech biedt ook oplossingen die bijdragen aan een duurzame samenleving, bijvoorbeeld op het gebied van energie, milieu, water en mobiliteit. De aandelen Imtech zijn genoteerd op de effectenbeurs van Euronext, waar Imtech is opgenomen in de Midkap Index. Het aandeel Imtech is tevens opgenomen in de Dow Jones STOXX 600 index.

Imtech NL

Imtech N.V. Quinterium Offices I Kampenringweg 45-A 2803 PE Gouda The Netherlands Phone +31 (0)182 543 543 Fax +31 (0)182 543 500 Email: info@imtech.nl

Our website: http://www.imtech.eu