Nieuwe onderzoeksmethodiek voor responsanalyse op huis-aan-huis folder

06/04/2009 13:22

Netwerk VSP

Responsanalyse op winkelbezoek en -gebied geeft adverteerders inzage in verspreidgebied

UTRECHT, 6 april 2009 - Netwerk VSP brengt haar adverteerders dichter bij hun bestaande en potentiële klanten. Hiervoor heeft Netwerk VSP in samenwerking met het onafhankelijke retailadviesbureau RetailMinds de onderzoeksmethodiek van de responsanalyse op huis-aan-huis folders vernieuwd. De nieuwe analysetechniek maakt het voor adverteerders mogelijk om het winkelbezoek van hun klanten op zeer uitgebreide wijze te analyseren en te vergelijken met het huidige verspreidplan van hun folder. Het verspreidplan kan hierna beter worden toegespitst op de doelgroep van de adverteerder.

Adverteerders krijgen dankzij de nieuwe responsanalyse een compleet en gedetailleerd advies op maat.

Dit adviesrapport bestaat onder andere uit een klantenanalyse waarbij de herkomst van klanten en de gemiddelde reistijd vanaf de vestiging overzichtelijk in kaart wordt gebracht. Tevens krijgen de adverteerders een overzicht van de consumptieve bestedingen in hun branche. Het advies kan gebruikt worden om de effectiviteit van het huidige verspreidplan verder te verhogen door met hetzelfde aantal folders meer consumenten binnen de doelgroep te bereiken, of juist met minder folders dezelfde doelgroep.

Computerwinkelketen Dynabyte maakt reeds gebruik van de responsanalyse. Mede door hun gebruikerservaringen is de onderzoeksmethodiek geoptimaliseerd voor retailers zodat zij meer grip hebben op het rendement van de marketinguitgaven.

Over Netwerk VSP

Netwerk VSP bezorgt ongeadresseerd reclamedrukwerk en geadresseerde post in heel Nederland. Met ruim 22.000 folderbezorgers en een snel groeiend aantal postbezorgers distribueert Netwerk VSP per jaar ruim 6 miljard folders, magazines, mailings en catalogi, waarbij kwaliteit, efficiency en innovativiteit voorop staan. Naast sorteren en bezorgen is Netwerk VSP tevens gespecialiseerd in geautomatiseerd sealen en het verzorgen van adresselecties en marktsegmentatie. Netwerk VSP is onderdeel van TNT Post. Meer informatie over Netwerk VSP vindt u op de website www.netwerkvsp.nl.

Over RetailMinds

RetailMinds is een onafhankelijk strategisch adviesbureau, gespecialiseerd in groeistrategieën, omzetprognoses, marktoptimalisaties en klantenwaardering. Bedrijven die een nieuwe vestiging willen openen, hun omzet willen optimaliseren, hun ideale distributiestrategie willen bepalen of hun filialen willen benchmarken zijn bij RetailMinds en haar partners aan het juiste adres.

EINDE BERICHT