7 apr

il 2009

Bex* host Logeion-workshop over slimme mediaoplossingen

Goede media maken met een krap budget. Dat verzoek vanuit management en directie kennen we allemaal, helemaal in deze tijd. Maar hoe kun je besparen zonder op kwaliteit in te leveren? Kun je met een heel ander communicatiemiddel ook je doel bereiken? En tot slot, kun je je budget aanvullen uit andere potjes? We gingen op zoek naar dé gouden tip. De vakgroep Bedrijfsjournalistiek van Logeion, beroepsvereniging voor communicatie, vroeg Bex* een workshop te organiseren over slimme mediaoplossingen. Op dinsdag 31 maart ontvingen we in Eindhoven circa dertig communicatiecollega's van organisaties en bureaus uit het hele land. Zowel de workshopleiders van Bex* als de professionals in de groep hakten eerder met het budgetbijltje. In verschillende interactieve en creatieve sessies wisselden we ervaringen uit en verzamelden we talrijke tips die de kosten van een personeelsblad, uitnodiging of ander geprint communicatiemiddel omlaag brengen. Conclusie van de dag: tijd is geld. Zorg dus met name voor een goede voorbereiding, een efficiënt productieproces en betrek je toeleveranciers bij je dilemma. In de lange lijst met ideeën zaten talrijke tips om het meeste uit je budget te halen. De gouden tip? Die kiest iedereen vanuit zijn eigen dagelijkse praktijk. Deelnemers die open staan voor een creatieve oplossing, hebben nu voldoende aanknopingspunten om de uitdaging aan te gaan.