KLM

KLM geeft naam aan nieuwe tulp

Amstelveen - dinsdag, 7 april 2009

Vandaag hebben Peter Hartman, president-directeur KLM en voormalig topmodel Frederique van der Wal in aanwezigheid van staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk in de Keukenhof de KLM Tulp gedoopt. De nieuw gekweekte tulp heeft de officiële naam `Tulipa KLM' gekregen en is vanaf vandaag te bestellen via www.klm.com.

KLM viert dit jaar haar 90-jarig bestaan. Omdat de Keukenhof 60 jaar bestaat, ontstond het idee om een speciale tulp naar KLM te noemen. Beide organisaties delen namelijk meer dan alleen een jubileum, zoals een Nederlandse oorsprong en wereldwijde activiteiten. Veel klanten van KLM bezoeken elk jaar de Keukenhof, dat met een bezoekersaantal van ongeveer 800.000 in twee maanden tot de topattracties in Nederland behoort.

KLM president-directeur Peter Hartman is blij met de KLM-tulp. "Het kweken van een nieuwe bloemensoort is een langdurig en zeer innovatief proces. Dat past uitstekend bij KLM, dat niet alleen de oudste - onder eigen naam opererende - luchtvaartmaatschappij is, maar ook innovatie hoog in het vaandel heeft. Al negentig jaar lang." Staatssecretaris Frank Heemskerk benadrukte het economische belang van KLM en de bloemenindustrie. "Het succes van KLM vindt zijn weerklank in het succes van de Nederlandse logistieke industrie. Ons land wordt terecht de 'Gateway to Europe' genoemd, omdat het 500 miljoen Europese consumenten aansluiting biedt op de wereldwijde markt."

Frederique van der Wal, huidig eigenaar van het lifestyle- en bloemenmerk `Frederique's Choice', was uitgenodigd om de doop samen met de heer Hartman uit te voeren. KLM associeert zich graag met Nederlandse ondernemers met internationale allure en waardeert de baanbrekende initiatieven van Frederique van der Wal in de bloemenbranche.

De boeketten met KLM-tulpen die vandaag zijn gedoopt, zijn de komende dagen te bezichtigen op de luchthaven Schiphol. Daar staat in de maand april een mini-Keukenhof in Terminal 2 op Schiphol Plaza.