Ingezonden persbericht


ad pepper media lanceert iSense Semantic Ad Network in Nederland

Nederlandse online adverteerders kunnen nu ook automatisch advertenties weergeven bij de juiste content op basis van semantiek

Amsterdam, 7 april 2009 â¤* ad pepper media lanceert het grootste wereldwijde semantische advertentienetwerk nu ook in Nederland. Dit na succesvolle introducties in Groot-Brittannië, Duitsland, Denemarken en de Verenigde Staten. In deze landen sleepte deze baanbrekende techniek al verschillende awards in de wacht.

Het iSense Network van ad pepper media is gebaseerd op een revolutionaire, gepatenteerde technologie die een volledige webpagina analyseert op inhoud en betekenis. Na deze analyse categoriseert ad pepper media de webpagina en koppelt deze aan de juiste advertentie. Al meer dan tweehonderd vooraanstaande bedrijven, zoals Microsoft, HSBC, Fujitsu Siemens en T-Mobile, maken gebruik van deze ad pepper-oplossing om hun advertenties naast de meest relevante online content geplaatst te krijgen.

Met iSense Display, een dienst die deel uitmaakt van het iSense Network, kunnen adverteerders en mediabureaus per contentcategorie advertentieruimte inkopen in plaats van per URL. ad pepper media werkt met dertig hoofdcategorieën en ruim drieduizend subcategorieën. Hierbij valt te denken aan een subcategorie als 'autoverzekeringen' binnen de hoofdcategorie 'financiën'. Waar traditionele advertentiediensten websites indexeren aan de hand van kernwoorden, kijkt iSense naar de real-time woordcombinaties en hun linguïstische context. Als er op een website het woord 'depressie' staat, analyseert iSense aan de hand van de context of het gaat over het weer, over psychologie of, juist in deze tijd, over de economische recessie. Hierdoor is ad pepper media in staat om advertenties binnen de juiste context te plaatsen en misplaatsingen te voorkomen. De dienst biedt ook publishers aanzienlijke voordelen. Zij kunnen met iSense Display losse, relevante pagina's als advertentieruimte aanbieden en dit met behulp van slechts één tag.

'Adverteerders en mediabureaus zoeken naar meer gerichte advertentiemogelijkheden. iSense Display is hiervoor de perfecte oplossing, zowel voor het genereren van meer naamsbekendheid als voor verkoopstimulatie', zegt Richard Sweep, Managing Director bij ad pepper media. 'Met haar oorsprong in de linguïstische wetenschap komt deze advertentiemethode erg dicht in de buurt van handgeplaatste advertenties. Nu zijn de voordelen van iSense Display ook beschikbaar voor adverteerders en publishers in Nederland.'

'De explosie aan online content biedt grote kansen voor online adverteerders. Advertenties zijn echter nog vaak misplaatst doordat de software de daadwerkelijke betekenis en context van webpagina's niet begrijpt', zegt Sacha Carton, President van iSense en bestuursvoorzitter van ad pepper media. 'iSense combineert elf jaar best practices op het gebied van advertentienetwerken met een technologie die ontwikkeld is door een van de meest vooraanstaande linguïsten ter wereld, professor David Crystal. Zo tackelen we dit probleem. Met onze semantische aanpak analyseren en classificeren we alle content op een webpagina. Hierdoor zijn we in staat uiterst effectief te focussen op contextueel relevante pagina's van een groot aantal gestructureerde en ongestructureerde online media.'

####

Meer informatie over iSense is te vinden op www.isense.net

Tags: Semantic, advertising, online, publishers, advertisers, non-misplacement, semantisch, David Crystal, advertenties, analyse, classificatie, iSense, adpepper, optimalisatie

Over ad pepper media
ad pepper media is een toonaangevend internationaal online advertentiebureau. Het bedrijf biedt mediabureaus, adverteerders en websites effectieve maatwerkoplossingen. Deze omvatten een breed scala van online advertentiemogelijkheden op het gebied van branding, performancemarketing, e-mailmarketing en affiliate-marketing. Vanuit zestien kantoren in tien Europese landen en in de Verenigde Staten beheert ad pepper media campagnes voor duizenden lokale en internationale advertentieklanten in meer dan vijftig landen wereldwijd. ad pepper media is beursgenoteerd en zijn aandelen worden verhandeld in het Prime Standard-segment van de Frankfurt Stock Exchange (SIN:940 883).