ChapeauKado helpt bedrijven met het herzien van kerstpakkettenbeleid


Bedrijven willen mensen bedanken voor de inspanningen tijdens crisis

CAPELLE A/D IJSSEL, 20090407 -- Veel bedrijven kiezen dit jaar bewust wél voor een kerstpakket. Zo willen ze hun mensen bedanken voor de inspanningen die zij leveren om `hun' bedrijf door het financiële onweer heen te loodsen. "Terecht", vindt Leonie Benjamins van ChapeauKado. "Maar hebt u net vijftig mensen ontslagen, denk dan heel goed na over uw beleid. Dit soort zaken ligt veel gevoeliger dan vroeger."

Recessie en cadeautjes... De enige overeenkomst tussen deze twee woorden is hun Franse oorsprong. Wie stopt nu geld in cadeautjes als de broekriem overal wordt aangehaald? "Dat doen bedrijven met langetermijnvisie", zegt Leonie Benjamins, directeur van kerstpakkettenleverancier ChapeauKado. "Juist nú willen zij hun personeel belonen en motiveren. Die werken harder voor een lager loon - en dan zouden ze géén cadeautje krijgen met kerst? Dat getuigt niet van veel respect."

Bedrijven die tijdens een economische neergang blijven investeren in personeel, kunnen daarna meteen op volle snelheid verder groeien. Dat blijkt uit recent onderzoek van adviesbureau Bain & Company (tinyurl.com/onderzoekbain). Op basis daarvan concludeert Benjamins dat bedrijven hun kerstpakkettenbeleid beter niet al te drastisch aanpassen. "Al kost het u nu een paar tientjes, na de recessie zult u er geen spijt van hebben."

Let wel: een paar tientjes is genoeg. Wat het kerstpakket symboliseert - waardering - is van groter belang dan de waarde van de inhoud. "Nogal wat bedrijven blijven steken bij vragen als: `Moet er een fles echte champagne in, of toch maar een prosecco?' Dat is een stap te ver. Bepaal eerst binnen welk beleid het pakket past. Bent u aan het saneren of pakt de recessie juist goed voor u uit?" Een goede, flexibele kerstpakkettenleverancier als ChapeauKado kan u daarbij adviseren.

Hoe blijven úw medewerkers dit jaar gemotiveerd? Kom op 7, 8 of 9 april naar het PromZ Event! Op deze vakbeurs presenteert ChapeauKado de meest verrassende geschenken. Leonie Benjamins en haar team bespreken graag met u welke inspirerende oplossing bij uw bedrijf past. Jaarbeurs Utrecht, hal 3, stand 112. Open van 10u tot 17u.

Over ChapeauKado
ChapeauKado, onderdeel van Jos! Premiums & Gifts, biedt bedrijven sinds 2006 de tools om hun medewerkers en relaties te motiveren, te feliciteren en te stimuleren. Op elk gewenst moment - Kerst of Pasen, verjaardag of geboorte - zorgt ChapeauKado voor een origineel, kwalitatief hoogstaand concept dat elke keer weer verrast. Meer informatie vindt u op www.chapeaukado.nl.


Een online versie van dit persbericht en een bedrijfslogo vindt u op tinyurl.com/kerst2009.