Gebruik kortingscodes stijgt explosief


Iedereen op zoek naar korting

AMSTERDAM, 20090407 -- Zowel vanuit de consumenten als vanuit de webshops neemt het gebruik van kortingscodes explosief toe. In september 2008 waren er slechts een handjevol webshops die gebruik maakten van kortingscodes (waarvan Bol.com en Dell de bekendste zijn). Tegenwoordig zijn vrijwel alle grote webshops actief bezig met het online verstrekken van kortingscodes.

Consument let op de kleintjes
De consument is sinds de kredietcrisis meer op de kleintjes gaan letten. Dit is ook te merken aan de sterk stijgende bezoekersaantallen van websites die dagelijks kortingscodes plaatsen: "Mede door de kredietcrisis hebben wij onze bezoekersaantallen in de laatste drie maanden zien verdrievoudigen", aldus Jelle van der Bij, eigenaar van www.kortingscode.net.

Ook wordt de consument steeds slimmer en is deze zich meer bewust van het feit dat producten bij verschillende webshops te verkrijgen zijn. Kortingscodes, kortingen en andere aanbiedingen worden hierdoor meer en meer de onderscheidende factor.

Amerika en Engeland gingen Nederland al voor in deze nieuwe trend. In Engeland zijn er zelfs shoppers die alleen nog gebruik maken van online shops als er coupons of kortingscodes aanwezig zijn.

Iedereen doet mee
Kortingscodes zijn voor webshops een uitgelezen kans om producten te verkopen die anders niet meer verkocht zouden worden of om extra exposure op Internet te verkrijgen via de tientallen sites die zich volledig richten op dit genre.

Interessante links / verwijzingen:

Marktleider op het gebied van kortingscodes: www.kortingscode.net
(grote) groep op hyves waar kortingcodes worden uitgewisseld: www.kortingscode.hyves.nl