Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Trekpleister brengt badkamergewoonten van Nederlanders in beeld

JONGEREN STAAN LANGER ONDER DE DOUCHE DAN OUDEREN

Hoewel voor 8 op de 10 Nederlanders een weldadige douche synoniem is aan hét moment om vóór of na een drukke dag helemaal te ontspannen, vormen ouderen hierop een uitzondering. Zo geeft bijna 40 procent van de 65+'ers aan dat de douche niets meer is dan een dagelijkse en vooral snelle opfrisbeurt. Zo blijken mensen met het klimmen der jaren veel minder lang onder de douche staan. Terwijl jongeren het liefst langer dan tien minuten douchen, nemen ouderen genoegen met een douchebeurt van slechts 5 tot 10 minuten. Dat blijkt uit een onderzoek waarin Trekpleister de badkamergewoonten van bijna 800 Nederlanders onder de loep neemt. Aanleiding is de eerste editie van Trekpleister Badkamer Weken die tot 18 april duurt. Tijdens deze actie kunnen klanten via www.trekpleister.nl twee badkamers ter waarde van 10.000 euro winnen bij aankoop van twee of meer actieproducten van Trekpleister.

Bijna 7 op de 10 Nederlanders wast zich bij voorkeur met een douchegel, maar dat betekent niet dat het ouderwetse stuk zeep heeft afgedaan. Hoewel een grote minderheid aangeeft zich tijdens het douchen of baden in te zepen, valt op dat zeep onder jongeren tussen 12 en 17 niet uit beeld is verdwenen. Dit geldt ook voor het washandje, dat voor de helft van de ondervraagden nog altijd een vast onderdeel is van de dagelijkse wasbeurt.

De schaamte voorbij
Nederlanders gaan volkomen ontspannen onder de douche en schamen zich niet als hun partner en/of kinderen hen naakt zien. Dat geldt voor ruim driekwart van de mensen. Het is dan ook niet verrassend dat viervijfde aangeeft het niet nodig te vinden de deur van de badkamer op slot te doen als zij in bad gaan of onder de douche stappen. Wel blijkt dat de meeste mensen het liefst alleen onder de douche of in bad gaan. Hoewel een gezamenlijke douche zeker niet wordt uitgesloten, zeggen 7 op de 10 Nederlanders dat zij dit niet regelmatig doen.

De badkamer - die in veruit de meeste gevallen nog altijd door de vrouw des huizes wordt schoongemaakt - is allang niet meer een plaats waar uitsluitend wordt gebaad, maar krijgt steeds vaker een multifunctionele bestemming. Zo zegt een kwart tijd te winnen door tijdens het douchen of baden meteen de tanden te poetsen en grijpt 24 procent de dagelijkse douchebeurt aan om zichzelf te ontharen.

Ergernissen in de badkamer
Weinig verschil van mening is er over de dagelijkse ergernissen die veel Nederlanders een doorn in het oog zijn zodra ze voet over de drempel van de badkamer zetten. Een rommelige badkamer die door de vorige bezoeker niet is opgeruimd, spant voor een achtste van de mensen de kroon, gevolgd door een natte vloer of rondslingerende vochtige handdoeken. Haren in het putje van de douche of het bad is ook een veelgenoemde ergernis.

Trekpleister Badkamer Weken
Dit jaar staan tussen 30 maart en 18 april voor het eerst de Trekpleister Badkamer Weken op het programma. Trekpleister geeft twee badkamers ter waarde van maar liefst 10.000 euro weg aan klanten die tijdens deze weken twee of meer actieartikelen kopen. Bij de aanschaf van deze producten ontvangt de klant een voucher met unieke code. Met deze code kan men zich aanmelden op www.trekpleister.nl of via de post. Naast twee volledig ingerichte badkamers maken de deelnemers aan deze actie óók kans op andere fantastische prijzen, zoals stoomcabines en badkamermeubilair.

Over Trekpleister
Trekpleister is met 131 winkels en zo'n 1100 medewerkers een belangrijke speler op de Nederlandse Health & Beauty-markt. Trekpleister geeft invulling aan haar motto 'Een leven lang vitaal', door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod Health-& Beauty-artikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment branchevreemde producten. Wekelijks bezoeken enkele honderdduizenden klanten de drogisterijketen. Trekpleister is onderdeel van A.S. Watson Group, 's werelds grootste retailer op het gebied van Health & Beauty. Behalve Trekpleister behoren in Nederland ook Kruidvat en Prijsmepper tot A.S. Watson Health & Beauty Benelux.

Voor meer informatie
Ingrid Houtkooper, Public Relations A.S. Watson Benelux Telefoon: 0318 579 597; e-mail: i.houtkooper@eu.aswatson.com Website: www.trekpleister.nl