Ingezonden persbericht


Persbericht

Duurzaam verantwoord ondernemen is een feit bij Indoor Skydive Roosendaal

Roosendaal, 7 april 2009

De eerste fase omtrent het realiseren van de innovatieve plannen is achter de rug. Duurzaam verantwoord ondernemen is nu een feit bij het eerste en enige skydivecentrum van de Benelux. De verbouwing is succesvol verlopen waardoor het gebruik van energie tot wel 20% is gereduceerd en er tegelijkertijd een hogere topsnelheid kan worden bereikt. De windtunnel in Roosendaal is niet alleen de grootste in glasoppervlak maar vanaf heden ook de snelste van Europa.

Het doel van de verbouwing bij Indoor Skydive Roosendaal is het verbeteren van de internationale concurrentie positie, duurzamer ondernemen en meer service richting haar gasten kunnen bieden. De instap van de vliegkamer is omlaag gehaald, er wordt dichterbij de bron gevlogen hierdoor is de topsnelheid verhoogd van 250 km/u naar 275 km/u. De efficiëntie komt het meest tot uiting bij recreanten. Voorheen 'vlogen' ze op 200 km/u nu is dit al mogelijk op 170 km/u. Afgelopen zaterdag hebben recreanten zelfs al gevlogen op 132 km/u. Een enorme vooruitgang dus!

Het skydivecentrum is nog niet klaar met verbouwen en blijft doorontwikkelen in deze roerige tijden. Op korte termijn zal er veel aandacht zijn voor sfeer en lichteffecten en een nieuw dvd- en fotosysteem. Buiten de gerealiseerde tribune, komen er nog meer live beelden voor de gasten in het pand te hangen. Het doel hiervan is meer mensen bij het indoor skydiven te betrekken waardoor de beleving nog meer wordt benadrukt.

"De eerste reacties zijn echt boven verwachting! In het weekend van 4 en 5 april is de vernieuwde tunnel behoorlijk getest. Professionals en recreanten waren reuze benieuwd en kwamen in grote getale naar Indoor Skydive Roosendaal. ", zegt algemeen directeur Nicky Broos. "We zijn erg blij dat we deze eerste fase in zo'n korte periode hebben kunnen realiseren. Professionals en recreanten waren echt lyrisch! De vrije doorloop en daarbij de tribune zijn van essentieel belang. Zo kunnen wij ons product kosteloos laten zien, en vooral tonen dat het voor iedereen toegankelijk is en alles veilig gebeurd. Familie, vrienden en aanverwanten zijn razend enthousiast en voelden zich meer betrokken bij het indoor skydiven. Afgelopen zondag was duidelijk merkbaar dat niet alleen 'vliegers' van de partij waren maar dat veel mensen gewoon eens een kijkje kwamen nemen."