Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Jonge vrouw door crisis weer back to basic

Genegenheid en echte vriendschap is de nieuwste trend onder jonge vrouwen. Een avondje met vriendinnen genietend van een flesje Baileys Coffee geniet ruim de voorkeur boven een avondje sauna of een Otazu sieraad voor zichzelf.

Uit onderzoek onder ruim 1200 jonge vrouwen is gebleken dat ook vrouwen in de leeftijd van 20 tot 34 jaar zich geraakt voelen door de kredietcrisis. Zij zoeken de 'ouderwetse' gezelligheid weer op en hechten weer meer waarde aan echte vriendschap en genegenheid.

Het onderzoek is zowel kwalitatief als kwantitatief uitgevoerd, waarbij de vragen in multiple choice vorm zijn gesteld.

Op de vraag 'wat betekent vriendschap voor jou' kiest 93% van de ondervraagden voor 'mijn drie beste vriendinnen'. 3% geeft aan liever contact te onderhouden via msn, nog eens 3% geeft aan geen echte vriendschap te hebben. Opvallend is dat geen enkele van de ondervraagden het aantal hyves-vrienden belangrijk vindt. Dit in tegenstelling tot eerder onderzoek.

Op de vraag 'wat zou je nu voor jezelf willen en kunnen kopen' gaf 39% aan geen geld te hebben. 26% koos voor een flesje Baileys Coffee om hiervan thuis met vriendinnen te genieten. 21% van de ondervraagden gaf de voorkeur aan een avondje sauna . 9% voor een nieuw sieraad van Otazu en slechts 5% kiest voor een nieuwe outfit van Roberto Cavalli.

30% van de ondervraagden geeft aan vaker thuis te blijven en minder uit te gaan en nog eens 30% geeft aan dat de kredietcrisis geen invloed heeft op haar uitgaanspatroon.

26% geeft aan dat de 'shop till you drop' dagen voorlopig voorbij zijn en 14% kiest om door te blijven shoppen op het oude niveau.

Het onderzoek is uitgevoerd door Fabmedia (www.fabmedia.nl) onder ruim 1200 vrouwen.